Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -LsV-
#3190
Hejsa

Jeg må straks sige at jeg intet ved noget om fladskærms tv, har dog læst efter behov. Men det har ikke rigtigt givet mig noget.

Jeg søger et 28-32" TV, og mit budget ligger på ca. 7000,-.

Jeg har haft et Bilka Hi-Sense fladskærms tv, men det er desværre gået lidt i stykker, og jeg synes ikke det rigtigt er noget godt, så jeg vil tage til bilka og få pengene tilbage.

Men hvad skal jeg så vælge istedet?

Mit behov:
Ser stortset kun TV om aftenen. DVD er ikke så tit at jeg ser det, men engang imellem ser jeg det.
Lyden, det ville jo være perfekt hvis det var kanont, men det er slet ikke et must.
Af Bronto
#3195
Til den pris tror jeg du er for tidligt ude. www.hifipriser.dk kan give dig en ide om prismarkedet. Mange af dem i den helt lave ende som du refererer til er at regne for "gammelt varelager" med ældre paneler, og dermed dårlig kvalitet. Du kan givetvis finde bedre TV hvis du går lidt op i pris, nok omkring de 10.000,- så hjælper det lidt. Men hvis dit behov kun er TV og DVD pt. hvorfor så ikke overveje et traditionelt CRT TV, der er til at få i god kvalitet til under 3000,- Om et par år er markedet ændret så meget, så der burde det ikke være et problem at få en 32" til halvdelen af idag, så samlet set vil din investering være den samme, men kvalitets mæssigt får du et løft allerede nu.

Har du ingen behov for HD kompatibilitet, eller krav om pc tilslutning, så vinder du ingenting ved et LCD idag fremfor CRT (bortset fra pladsbesparelse og måske en lille effekt at imponere med, men en dårlig billedkvalitet imponerer ikke nogen!) - Se evt tråden "skal man vente" for en nærmere uddybning. Et alternativ er et af de lavopløselige plasma skærme, der i 42" fås for ca. 10.000,- eller mindre. Her er dog en vis risiko for fastbrænding af logoer (ligesom man så det på computerskærme for 10-20 år siden)
Af kirneh
#3196
Jeg vil også mene at du ikke skal købe et tv til under 10k. Men du kan til gengæld også få nogle fine fladskærme i 32 tommer til 10k.

Jeg kan bl.a. anbefale et 32 alfaview til 10.000 på tilbud.
Ved godt at mange ikke er glade for deres skærme, men jeg syntes de er supergode til prisen.