Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#3153
Hej
Skal ud og investere i et fladskærms-TV. Har set mig lidt omkring, sammenlignet priser og prøvet at suge noget viden til mig om emnet.
Faldt blandt andet over en artikkel på dette forum der bl.a. omtaler brugen af computere i forbindelse med fladskærmsfjernsyn.
Heraf fremgår det at opløsningen 1366x768 er en dårlig opløsning da grafikkortet ikke kan sende i denne opløsning. Jeg regner med at bruge mit nye tv blandt andet til at se film og billeder fra computeren så det er vigtigt for mig at dette kan lade sig gøre i en ordentlig kvalitet.
Desværre har mange af de fjernsyn jeg har kigget på opløsningen 1366x768. Bl.a. dette Hugoson: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter ... tm?id=6717#
som ellers ser rimelig fornuftigt ud.
Der står i øvrigt i ovennævnte artikel at nogen fjernsyn er i stand til at slukke for de 6 ekstra pixillinjer og dermed vise computersignalet i en ordentlig kvalitet. Kunne jeg evt. være faldet over et sådant? ;o) eller hvor skal jeg evt. lede. Er der i øvrigt andet jeg bør være opmærksom på vedr. dette fjernsyn?

På forhånd tak :)

Bjarke
Af kirneh
#3172
Hvis du ser film og billeder fra computeren på din fladskærm er det ikke så vigtigt med 1:1 pixelmapping.

Det kommer ind hvis du f.eks vil læse mails og browse på den.
Jeg har en HTPC tilsluttet mit lcdtv. Men da jeg ikke bruger det til browsning og lign med blot almindelige MCE funktioner er jeg ikke gået op i 1:1 pixelmapping. Og billedet står kanon.