Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ABHolm
#2977
Hejsa

Jeg overvejer at anskaffe ovennævnte plasma tv - og ville inden da høre om der er nogen der har erfaringer med dette tv??

Pioneer PDP 435XDE

Er opløsningen god nok til HDTV?? Den kører 1024x768.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2981
Jeg ved at der findes masser af positive erfaringer med PIO 435, men det er den gamle model og prisen er helt hen i vejret. Du bør i stedet kigge på den nye, 436, som også er forbedret på en hel del punkter:

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=156696

Du kan eventuelt også overveje om de ekstra funktioner i XDE versionerne er noget du får brug for. Ellers er der FDE udgaven: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=156695

I forhold til HD vil du miste nogle detaljer alene af den grund, at opløsningen er lavere end transmissionen. Billedkvaliteten på PIO 436 er dog helt suveræn og hellere et Tv med god billedkvalitet og lidt lavere opløsning, end en billigere udgave med højere opløsning og dårlig billedkvalitet.

Hvis du vil være forbedret på HD signalerne i højere grad bør du dog vente på de nyere generationer af plasma modeller eller kigge dig om efter et LCD-TV.
Af ABHolm
#2984
Mange tak for svaret. Jeg vil i stedet give mig i kast med 436 - og prøve at finde ud af om det skal være FDE eller XDE.

Det skal så siges at de er temmelig meget billigere hos Fleggaard ;)

Men er det korrekt forstået at hvis jeg primært bare skal bruge den til TV og DVD, så er FDE rigeligt?

Alle de ekstra funktioner som XDE har, er det noget jeg ville kunne se eller komme til at savne?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#3001
Jeg ser tit annoncering af skærme hos Fleggard, men de er der fandeme aldrig når jeg er dernede. =) Jeg var dernede i lørdags, men der var ingen demoer =( Jeg skulle selvfølgelig ikke ned for at se på Tv, men det er jo altid sjovt at se diverse Tv til attraktive priser.

Tja, du vil muligvis blive glad for de to HDMI indgange på XDE modellen, men det kommer selvfølgelig også an på, hvor meget du skal have sluttet til den.

Hvad er prisdifferensen på de to skærme i Tyskland? Har du tjekket op på det?
Af ABHolm
#3068
Nej, det er ikke altid de har varerne på lager når man lige kommer forbi. Jeg plejer også at finde varen herhjemme, se den her i Danmark, undersøge alt om det - også når jeg har besluttet hvad jeg vil have tager jeg kontakt til fleggaard og beder dem finde en pris.

Selvom de ikke har varen på deres lager eller hjemmeside, så kan de mange gange skaffe den - til billigere pris end i Danmark. :)

Pris forskellen er 4000,- på de 2 skærme.

Men jeg er gået lidt væk fra plasma igen - og undersøger i øjeblikket markedet efter et LCD tv.

Har jo fundet følgende :) JVC LT-40FH96