Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Virgilen
#2843
Jeg var i fona idag, og fik at vide at der ville komme en del nye modeller fra de forskellige firmaer her til april/ maj.

Hvad kan man forvente af disse modeller og er der frigivet specifikationer på dem?

Kommer Samsung med et nyt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2852
Samsung siger vist maj-juni for LCD-TV. Der er meget lidt information om dem, men der kommer to nye serier. Den ene vil være entry-level, den anden high end. Det er skærme fra 26 til 47 tommer så vidt jeg husker og så vil der nok tilføjes en 57 tommer LCD-TV på et tidspunkt.

Philips siger maj-juli. Dem kan du læse mere om her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... rom=&ucat=&

De har også efterfølgende sagt, at der kommer en 37 tommer.

Jeg har ikke hørt så meget fra de andre producenter, men slutningen af foråret og sommeren er nok et meget godt bud på mange nyheder.
Af Virgilen
#2859
Har du nogen idé om opløsningen bliver 1920x1080?

Ellers nogle nye tiltag omkring dem i forhold til skærme der er på markedet i øjeblikket?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2955
Ja, mange af skærmene får opløsningen 1920x1080 og efterhånden bliver det standarden for skærme over 32-37 tommer (som udgangspunkt befinder 32 tommer skærme sig nok lige på grænsen til en synlig forskeln for det menneskelige øje).

Nye tiltag kan f.eks. være Philips ClearLCD, som du kan læse mere om ved at søge her på forummet eller kigge nyhedsarkivet igennem. En af nyhederne hedder f.eks. "Nyt om slør-fri skærme" så vidt ejg husker.

Mere langsigtet snakker vi plasmaskærme med højere opløsninger (1920x1080) og LEDs til LCD-TV.