Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af schnoor
#2828
Hej Alle

Først vil jeg lige sige fed side, virkelig en stor hjælp man kan få herinde, både på forum og de andre artikler, man føler sig jo lidt som en ekspert, eller... Det er svært at finde den helt rigtige skærm.

Jeg har forelsket mig i en Philips 9966, men er lidt i tvivl om jeg skal opgradere den til en 9967, men som jeg har forstået det vil det ikke have den store betydning når jeg får mine TV signaler via Kabel (stofa)

Men min tvivl går så på om der er andre modeller som jeg skal holde øje med, der er selvfølgelig 9830'eren, men for at være helt ærlig er jeg ikke så vild med designet, og den ligger nok også i en prisklasse lige over mit budget, men hvad er anbefalingerne, skal man sprænge budgettet og investere i 9830, se bort fra designet men så tilgengæld være fremtidssikret med et verdensklasse TV?

Et andet spørgsmål går på billedkvalitet ved fodboldkampe og andre sportsbegivenheder, jeg har ikke kunne få det at se i butikkerne mens der var fodbold at se, er der nogen der kan dele deres erfaringer med mig?

En anden vigtig detalje for mig er billedkvaliteten ved DVD gengivelse, er det noget man kan sætte en finger på?

Altså Hvilket TV skal jeg vælge hvis I skal bestemme? 9966, 9967, 9830 eller måske et helt andet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2840
Som kabel-Tv bruger har du ikke meget fordel ved at købe 9967D. Den er identisk med 9966, blot med en digital tuner der kan modtage antenne signaler oveni.

En god ven af mig har 9966 stående derhjemme og på mange punkter er det et rigtig godt Tv. Designet er tilsvarende pænt.
Fodboldgengivelsen har vi dyrket flere gange - nok mest af interesse for hvad der sker på skærmen :) Den klarer det nogenlunde, men der er stadig lidt fnidder omrking spillere og græsset - jeg synes gengivelsen er rykket et skridt op på 9830 og det hænger nok mest sammen med den nyere version af Pixel plus systemet.

9966 og 9967 er ikke de allermest fremtidsikre Tv hvad angår HDTV. De kan naturligvis let vise og behandle det (det kan alle Tv), men den interne billedbehandling operer ved en lavere opløsning, så du får ikke det fulde ud af HD signaler. Det er naturligvis svært at sige hvad det konkret vil betyde og HD signaler vil ikke nødvendigvis se dårlige ud, men hvis du køber det med henblik på HDTV, så kan du få lidt bedre egnede apparater.
Det har naturligvis ikke så stor betydning, hvis du ikke er af den mere entusiastiske skuffe.
En anden vigtig detalje for mig er billedkvaliteten ved DVD gengivelse, er det noget man kan sætte en finger på?
Det synes jeg alle tre Tv klarer rigtig godt. Der er stadig lidt nede i de sorte nuancer, som ikke er voldsomt nuancerede, men de ligger hvert fald i den bedre klasse af LCD-TV.
Altså Hvilket TV skal jeg vælge hvis I skal bestemme? 9966, 9967, 9830 eller måske et helt andet?
Det er svært at afgøre hvilket af de tre Philips, men 9967D er nok ikke meget anvendeligt for dig med mindre du regner med at gå over til stueantenne indenfor den nærmeste fremtid.

Du kan også kigge på Samsungs M61, M51 eller R51 serie. Tilsvarende har Sony og JVC også nogle fine LCD-TV på markedet.