Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#2794
så nu er tiden kommet ,jeg skal have nyt tv og jeg har beslutted det skal være en 32 lcd skærm på grund af strøm forbrug og digital tv som starter her til marts.

http://www.digi-tv.dk/

jeg har læst side op og ned og fundet ud af Philips 32PF9830 og Samsung LE-32M61B er nogen af de bedre lcd tv , jeg har sågar set dem begge i butiken og de har begge to et godt billed .

http://www.freewebs.com/mylcd/

nu syntes jeg ikke det skal være prisen der skal være bestemene og jeg vil nok have en tendence til at købe Samsung HT P1200 hvis jeg bestemmer mig for Samsung da det gir det sidste image . men hvis det bliver Philips vælge en mindre løsning .

http://downloadcenter.samsung.com/conte ... /main.html

så er er der nogen der har en mening om de 2 modeler eller har en ståne hjemme i stuen , hvad skal jeg vælge da jeg ikke har plads til begge 2 og hvorfor .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2804
Følingen med Philips' model er klasser bedre end Samsungs. Her taler jeg om visuel og ren berøringsmæssig kvalitet. Fjernbetjeningen til Samsungs TV er simpelthen af så elendig kvalitet at de burde tvangsfodres med den - den er identisk med den der følger med til mit 710MP og det er da det værste plastic bras jeg længe har set.

Til sammenligning er Philips' lavet af aluminium på oversiden og 100 gange mere venlig mod øjet og hånden.

Jeg ved godt at dette måske ikke er tungtvejende argumenter i alles bøger, men for en B&O fanatiker som jeg, så er det virkelig en bet at skulle se på sådan en sort plasticklods på sofabordet ;)

Jeg har netop idag set både M61 og 9830 modellerne ved siden af hinanden i Fona og jeg må stadig sige at jeg hælder mest til Samsungs model så længe vi taler om "out of the box"-oplevelser. Jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten af to velkalibrerede TV, men farverne er bedre og der er mindre støj på Samsungs model fra starten af.
Af corvox
#2824
nu har jeg eferhånden set mange post om de to fjernsyn og mange er glad for dem men hvordan er den til at stå hjemme i stuen når den er indstillet korekt da det er svært at bedømme i en butik. jeg kunne godt tænke mig vide hvordan den har det med film og sådan både analog og dvd og med fart over feltet
Af Norman
#2826
Jeg har haft mit philips 32PF9830 siden i torsdags og er ovenud tilfreds med det. Har set tv (Stofa kabel), ringenes herre på DVD, spillet pc spil og consolspil og det sparker r.., så enkelt er det. Jeg er ikke ekspert, men fra min stol har jeg aldrig set et bedre billed og jeg har også set Samsungs, dog kun i butikker. Det følger fint med i pc spil (Call of Duty II)
Omkring ambilight synes jeg personligt, at det gi'r en fin effekt, men det er ikke alle, der kan li' det.
Mht. de andre features som drejefod, fjernbetjening osv. har jeg intet at sætte fingeren på. Det eneste, jeg synes er lidt tyndt, er, at der ikke følger et DVI-kabel med.
mvh
Bryan
p.s. har købt det hos Digital4all.dk (billigt)
Af hans-h-c
#2830
Hejsa

Har haft Samsungs LE32M61B i et par uger nu og er stadig meget tilfreds med den. Mit valg stod også mellem 32PF9830 og Sammy'en, og der vandt Sammy på pris og billedkvalitet.

Har tilsluttet Sammy'en til TDC kabel tv og Selector, kan dog ikke se den nævneværdig forskel på billedekvaliteten ved de to. Benytter også HTPC (MCE) tilsluttet via VGA. Har først lige anskaffet DVD afspiller med HDMI, så den del er ikke testet så meget endnu.

Kan godt følge yakken mht. Samsungs fjernbetjening som burde være noget selv Fætter BR kunne gøre bedre - den er simpelthen for ringe. Jeg er dog kommet om ved det problem, ved at benytte B&Os BEO4 i stedet (bedre fjernbetjening findes ikke!).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2831
Fortæl endelig lidt mere om brugen af Beo4 til dit Samsung TV. Jeg har før set f.eks. et Panasonic TV der kunne bruge en Beo4, men skal der ikke fikses et eller andet ved TV'et før det virker?

Mister man nogen funktioner ved at benytte Beo4 frem for fætter-BR sagen der følger med?

En Beo4 kan erhverves for ca. 1500 kr og mindre hvis man kan bruge en brugt og det ER klart den bedste fjernbetjening at holde ved. I verden. Punktum.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2834
Jeg synes nu heller ikke Sonys fjernbetjeninger som de kørte med til deres bagprojektions Tv er at kimse af =) De er også utroligt lækre.

Almindeligvis fungerer mange fjernbetjeninger til andre enheder. Det er blot en talkombination man skal trykke på fjernbetjeningen. For Sony fjernbetjeninger skal man eksempelvis holde tænd/sluk knappen nede og taste en 4-cifret kode. Jeg gjorde det engang rent tilfældigt med et ældre Schneider Tv (jeg viste naturligvis godt at det var muligt). Jeg tænkte, at det mest oplagte var noget i retning af 1, 2, 3, 4 og det var sørme rigtigt. Man mister typisk nogle funktioner, men ofte er de til at leve uden.

Ellers skal man satse på en universal fjernbetjening? Naturligvis ikke en billig en fra Bilka, men der findes flere lækre. Personligt har jeg købt denne brugt: http://koz.dk/product.asp?product=334&sub=101&page%20=1

Det havde ikke været mit første valg, hvis jeg skulel vælge ny, men da jeg fik den til en fordelagtig pris kunne jeg ikke lade vær.

Philips har også lige lanceret deres bud: http://www.flatpanels.dk/download/Press ... [2].06.doc

Jeg synes ikke det er den kønneste, men den er da meget teknologisk at se på :)
Af hans-h-c
#2868
Yakken, hvordan jeg benytter BEO4 til Sammy'en - pyha det kan blive en længere afhandling - og det ligger vist lidt uden for denne tråds emne. Anyway lidt info kan jeg da give, hvis mere ønskes send da en PM.

Kort fortalt har jeg 5 fjernbetjeninger (Samsung, Philips, Selector, Yamaha og MCE), som alle er erstattet af BEO4. Jeg benytter en boks fra Lintronic som modtager BEO4s IR -> sender signalet via RS232 til PCen -> Girder tjekker hvilken tilstand etc. systemet er i -> sender det tilsvarende IR (Samsung, ....) tilbage via RS232 og Lintronic boksen.

Der er sikkert andre fjernbetjeninger som er på højde eller bedre end BEO4, men jeg kan betjene den i mørke, dvs. uden at se på den og under et tæppe etc.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2874
Ahh ok - så der er tale om noget mere sofistikeret end blot en udskiftning af IR-enheden. Personligt vil jeg ikke have en hel PC tændt for at kunne bruge en given fjernbetjening, så det er nok en noget omstændelig løsning.

Så må jeg jo skrive en vred mail til Samsung og tilbyde min hjælp som designer i 2 uger, hvis de til gengæld vil lave nogle ordenlige fjernbetjeninger...
Af corvox
#2903
ja man kan sige noget om det er billiger og hente i tyskland .men hvad med garantien på trods af, det er begge gode skærme

http://www.digital4all.dk/shop/default.asp?SetLng=26

Philips 32 PF 9830 18089kr.

Samsung LE 32 M 61 13000kr.

ja i expert kost de hendholdsvis 25000kr. for Philips og 16000kr. for Samsung .

jeg fandt desuden af, at Samsung HT-P1200R og så kune afhentest i tyskland på denne her adresse .

http://www.easyshopping.dk/default.asp? ... &catid=359

ja 7250kr. for at køre til tyskland og den koster 10000kr. ved expert .noget af en besparlse
Af lahan2
#2904
25000 i ekspert. Lyder ufatteligt dyrt-

Hos f.x. TC kan du få Philips 32" til ca 20.000.
Af corvox
#2909
nu skal det lige siges at Philips 32PF9830 koster 25000kr på udsalg prisen før var 27000kr som var normal pris
Af lahan2
#2911
Synes nu stadig 25k er meget selvom de før forlangte 27.000.
For den pris kan du næste få 2 stk i Tyskland.

Kan desuden købes i Metro for ca 19.000 i øjeblikket.
Af Mølle84
#2922
Jeg ligesom corvox, meget i tvivl om hvilke af de to fjernsyn jeg skal købe.. Men hvis man ser på "indmaden" i de to fjernsyn hvilket er så det bedste?