Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasThomsen
#2680
Hey, jeg har for noget tid siden købt et LG LCD HD tv, og det er jeg satme godt nok glad for. Så har jeg sluttet en X360 til, og syns billedet var rimelig på DVD afspilning. Men de kloge hoveder rundt omkring påstår at X360 er dårlig til at afspille DVD, jeg har da også oplevet en film hakke micro sekunder lidt hele tiden osv.

Derfor vil jeg rigtig gerne have en syg kvalitets DVD afspiller, når jeg siger det...Så mener jeg ikke det uberste, fordi så står jeg sikkert med en masse svar hvor dvd afspilleren koster 5k.

Men jeg stiller lige nogen kriterier op, og så ville jeg blive meget glad hvis der kom nogen forslag:

Tilslutning, ligegyldig, mit komponent indgang er dog optaget af min X360. Har DVI, HDMI og en masse SCART tilbage. (dog må i gerne anbefale en DVD med komponent hvis den bare er dejlig :))

Input opløsning, jeg har set at nogen dvder kan sluttes til HD indgang, ved ikke om de opskralerer eller hvad de gør, men jeg har et HD tv at lege med, så det bør overvejes hvilken tilslutning til så skal være.

Jeg kunne godt tænke mig at den havde progressive scan :)

Den SKAL kunne læse alt jeg smider i den af dvd skiver fra hele kloden og ligemeget hvor brandte de er :)

Jeg gider ikke betale penge for HDD eller DVD optager, så undgå denne funktion.

....Jeg tror det var det :D håber i har nogen erfaringer der kan resulterer i nogen anbefalinger.
Af AndreasThomsen
#2683
2 stk supervigtige krav mere:

Hvad giver bedst lyd coax eller optisk ? Mit surround har begge...Men min X360 bruger godt nok det optiske, men hvis coax er ringere, så gider jeg da ikke bruge det til dvd afspilleren...?

Men det er vigtigt at den også kan dekode DTS, ellers er den ikke noget værd :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2686
I princippet burde den optiske være bedst, men jeg tvivler på at du kan høre forskel med mindre dit anlæg er i +50Kkr. klassen.
Af AndreasThomsen
#2688
Ja, det er det ihvertfald ikke....men altså, er coax også digitalt eller hvad ? Det giver akkurat samme lyd ikke, og med det mener jeg, det giver surround ikke ?
Af kirneh
#2691
AndreasThomsen skrev:Ja, det er det ihvertfald ikke....men altså, er coax også digitalt eller hvad ? Det giver akkurat samme lyd ikke, og med det mener jeg, det giver surround ikke ?
Jo det kan det samme.

Jeg ved ikke om du er interesseret i at give 2600, men hvis du er kan f.eks kigge på denne Dennon http://www.hifiklubben.com/dk/produkter ... tm?id=7048

Den har fået virkelig gode anmeldelser på dens kvaliteter i opscaleringen af en dvd til HDTV formatet.
Af Chewie
#2698
Så skal du da have en panasonic DVD S97 med HDMI udgang. En af fordelene er bla. at den op-konvertere dvd så man for mere glæde ud af et HD-TV
Af AndreasThomsen
#2700
Er det ikke lige frisk nok at give 2800 for en DVD afspiller når jeg kan smide den ud om 1 år, når jeg køber HD-DVD/Blu-Ray...
Af AndreasThomsen
#2703
Hva med LG's egen DVD afspiller med HDMI, tror i den er noget værd ? Har den også sådan noget opskralering haløj?
Af teamet
#2710
Jeg har en dvd-afspiller med en zoran 5 chip i, og den fungerer upåklageligt efter 3 års intensivt brug. En lille fordel for samsung med zoran 7 chip :-)