Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AppleDK
#2651
Hej!

Jeg har nu i et stykke tid gået og tænkt lidt over hvor meget jeg skal spytte i investering i et LCD tv, når jeg egentligt kun har tænkt mig og bruge den til at se alm. fjernsyn med og måske spille med min PS3 (når jeg engang får købt sådan en og den er kommet ud). Jeg vil max give 12.000 kr ud, men har undersøgt billigere tv's såsom viewsonic og diboss. Hvad kan anbefales, hvis man ikke vil slippe så meget igen. De modeller jeg har set på har 8 ms allesammen, da jeg tror at det er rimelig relevant hvis man skal spille på dem.

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2652
Til 12.000 kan du få fine modeller. Det afhænger naturligvis også af, hvilken størrelse du ønsker, men hvis vi tager udgangspunkt i 32 tommer LCD-TV, så er det flere interessante bud.

Jeg synes dog du skal op i 10-11 klassen for at få noget rigtig godt. Det kunne f.eks. være Samsungs LE32R51B:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=139968

Sony har også deres nye Bravia serie, hvor du finder Sony KLV S32A10:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=164036

Billedkvaliteten ikke lige så høj som på den tidligere nævnte Samsung skærm efter min mening, men til gengæld har den nogle andre fordele. Designet er jo også ganske pænt og det ligger jo til Sony produkter.

Der findes også gode JVC og Panasonic apparater i den prisklasse. Jeg ved ikke og om du vil købe over nettet eller i en fysisk butik? Uanset hvad syesn jeg dog at du skal få kigget på dem før du træffer det endelige valg. Så kan du også se om de lever op til dine forventninger.

Husk blot at mange Tv er dårligt indstillede i de typiske elektronikforhandlere og de har derfor et lidt større potentiale. Du kan godt lege lidt med indstillingerne, men så skal du typisk bede om fjernbetjeningen.
Af fnuller
#2660
Rasmus har helt ret, jeg har lige været ude og kikke på samsung 51, og 61eren de ser altså godt ud, men husk at den instilling der er i butikken er lange fra optimal, jeg syntes at 61 eren har pænere design men det er jo smag og behag den er jo også lidt for dyr i forhold til dit max. beløb.Du er nød til at tage ud og kikke på nogle forskillige skærme du kan ikke bruge de date som producenten oplyser til så meget
Af AppleDK
#2661
Jeg vil op og have en 32", men synes at jeg får mest teknisk information på nettet i forhold til hvad man får hos en forhandler. Har også meget øje på Samsung modellerne, og har faktisk også set dem i aktion og ja jeg ender nok også med sådan en.

Hvor lang er levetiden for et LCD fjernsyn? Hvornår regner man med at kunne udnytte HD i DK?

Det er så vidt jeg ved ikke muligt og fange HD signalerne til VM i Tyskland i år her i DK, eller!?