Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269506
Hej alle. Har virkelig nydt godt af alle de kloge tv entusiaster og gode råd herinde, og vil nu høre om i kan hjælpe mig med at vælge mit nye tv. Vores behov er mest TV/ film og især apps som viaplay, netflix, twitch og casting gennem chromecast. Jeg kan nok max strække mig til en 8000 kr, men føler mig mest tilpads med at give 5-6 tusinde for mit nye tv. Jeg har tid til at vente på et godt tilbud og har selv fundet frem til at disse modeller nok er de bedste lige pt:

Samsung UE55MU7005 set til 5999 kr. billigst.
Sony Bravia KD-55XE9005BU set til 6999 kr. billigst.
LG OLED55B7V set til 8595 kr. billigst.

Fandt også en gammel samsung model fra 2016 med quantum dot tech UE55KS7005 til 6999 kr. Er det bedre en Sonyen?

Kan i give nogle fordele og ulemper ved modellerne kontra hinanden, samt hvilket i havde valgt til prisen? Jeg har også tvivl i forhold til størrelse, burde man vælge 55'' som udgangspunkt, eller er 49'' rigeligt? På forhånd tusinde tak for hjælpen :) Mvh Benjamin J. Nielsen
Senest rettet af Joshua93 22. mar 2018, 18:27, rettet i alt 2 gange.
#269508
Det bedste af de tre er klart OLED'en. Der er masser af tråde om den herinde. Dernæst Sony-skærmen, som også er meget rost herinde.

Hvad er dine behov? Hvad ser du - flow-tv/netflix/4k-materiale? Hvor langt sidder du fra skærmen? Hvis du føler dig mest tilpas med ikke at skulle bruge alt for meget, er Sony'en det bedste bud. Svært at sige hvor langt B7'eren kommer ned, men den kommer nok ikke under 8.000, hvis den overhovedet kommer derned igen.
#269509
Hvis du har prisen på B7V til de 8.595kr. fra PriceRunner, så var dette en demo model - ved ikke hvor langt ned B7V'eren kommer yderligere. Men næppe så langt. Tror du skal forvente en fast pris på mellem 9.500-9.999kr.

Bare en heads up. Men ingen tvivl om at OLED rykker.
#269515
Tak for svarene! Jamen vores behov er mest TV/ film og især apps som viaplay, netflix, twitch og casting gennem chromecast. Vi sidder nok en 2-3 m max fra skærmen. Skal nok slet ikke spille, da jeg gamer mest på PC. Vi har lige fået en lille dreng, så vi kan nok ikke klare 10.000 kr. lige pt. Jeg har fundet et Samsung fra 2016 modelserien med quantum dot tech UE55KS7005 til 6999 kr. Er det bedre end Sony XE90?
#269542
Den eksterne boks er er der hvor man tilslutter HDMI ect. ikke? Har kun ejet meget gamle tv :P Torben hvis du skulle vælge havde du gået efter sony, eller det lidt billigere Samsung ? Nogle mener også det er værd at spare op til LG B7 oled modellen, men jeg syntes godt nok 10.000 kr er meget at give. Vi strækker os allerede ret meget på 6999 kr for sonyen nemlig. Tak for de hurtige svar forresten :)
#269545
PeterD: Jeg har slettet dit indlæg. Mere spam omkring Samsung fra dig, så får du en pause. Jeg orker ikke at se på den konstante hetz mod samme mærke.

Joshua: MU7 er fed på nogle punkter, men til HDR er den ikke en god makker. Jeg ville personligt foretrække XE90, hvis du kan finde pengene. Jeg synes ikke det er 1000 kr. i besparelse værd, at tage MU7.
#269547
Ta Sonyén hvis du har 7000kr og ikke kan strække dig yderligere økonomisk, jeg kan ikke se eet tv der skulle være bedre til f.eks. 8000kr som max kan yde.

Husk indstillinger er vigtige.
#269548
Torben Rasmussen skrev:PeterD: Jeg har slettet dit indlæg. Mere spam omkring Samsung fra dig, så får du en pause. Jeg orker ikke at se på den konstante hetz mod samme mærke.

Joshua: MU7 er fed på nogle punkter, men til HDR er den ikke en god makker. Jeg ville personligt foretrække XE90, hvis du kan finde pengene. Jeg synes ikke det er 1000 kr. i besparelse værd, at tage MU7.
Fair nok.

Syntes ellers mere mit indlæg det var rettet mod butikkerne som Hifiklubben, men OK. Jeg ønsker ikke at folk bliver sure for det er ikke det værd.

Kan se at andre brugere ville vælge det samme som mig herinde, inkl. dig selv så det er fint nok.

Under 7000 er der ikke meget der kan hamle op med XE90, så langt er vi vel enige. Skridtet op er OLED.
#269550
Torben Rasmussen skrev:PeterD: Jeg har slettet dit indlæg. Mere spam omkring Samsung fra dig, så får du en pause. Jeg orker ikke at se på den konstante hetz mod samme mærke.

Joshua: MU7 er fed på nogle punkter, men til HDR er den ikke en god makker. Jeg ville personligt foretrække XE90, hvis du kan finde pengene. Jeg synes ikke det er 1000 kr. i besparelse værd, at tage MU7.
Torben er du moderator herinde? :) Syntes jeg ser dig i mange threads nemlig. I så fald ville jeg lige høre dig om i kommer til at anmelde xe90'eren, fordi modellen ligger under tv anmeldelser, men der er et x ud for det så man ikke kan trykke ind på den. Jeg ville meget gerne se hvordan i kalibrere den herinde, så jeg kunne gøre det samme derhjemme :) Hvis ikke ved du så hvilken side der er troværdig og måske har kalibreringsguide til modellen?