Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269353
Hej. Jeg har lige købt Philips 9002 og har fået hængt det op på væggen, men ambilighten laver kant i loftet. Tænker at det hænger for langt ude fra væggen, men prøvede at tage det ned og stillede det op af væggen, så langt ind det kunne komme og det var det samme. Har prøvet at vedhæfte billeder men uden held.
https://youtu.be/CKkFLDsUfS0 På det her Ink kan mand fornemme det jeg skriver om. Må så være fordi det skal være sådan! Nu er det mit tredje Philips tv og de 2 første havde ikke den “kant”.
#269366
Jeg synes ikke det er så nemt at se på videoen? Men det er jo nok fordi dioderne bagpå lyser for meget direkte op på de nye modeller (jeg tænker at dine 2 andre TV ikke var samme model?). Jeg synes også, at der er lidt problemer med at få Ambilight til at lyse pænt op med mindre man har højt til loftet og TV'et hænger på en helt bar (og stor) væg. De gange jeg har haft en model stående i stuen, så har den lyst for meget på væggen ved siden af og for meget på loftet, så effekten blev endnu mere distraherende, end den er normalt (jeg er ikke fortaler for teknikken).
#269367
de har sikkert, som Torben siger, rettet dioder op, for hvis de var for skrå og tv hænger tæt på
væggen vil man ikke få noget lys op af væggen men direkte ind i væggen, jeg har 3.35 til loft og
har en 10 cm smal stribe, ikke noget vi lægger mærke til.
#269368
I har helt ret, jeg så på mit gamle fjernsyn og der sidder dioderne helt oppe i toppen af fjernsynet. Syns bare det er en sjov måde at lave det på. Det må da blive et bedre resultat hvis de havde ført bagpanelet helt til toppen og så sat dioderne der. Er virkelig ærgelig over det og bliver nød til at bytte det. Tak for jeres svar.