Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269312
Som jeg kan læse mig frem til så jeg ikke den eneste som er blevet anbefalet at købe en Panasonic EX700, istedet for den LG 49UJ750V som jeg kom ind efter på tilbud, med argumentet at det har nogle bedre darks, farver osv.

Sælgeren gik ned på 5.000 kr., samt smed deres kalibrering med i, så var godt tilfreds. Over-all er jeg stadig tilfreds med tv-et. Det har en skarp billedkvalitet, nogle lækre farver, og generelt en god seer-oplevelse. Dog er jeg ikke specielt glad for TV'ets interface, og foretrækker LG's magic remote. Så hvis jeg kun kiggede på de to faktorer, ville jeg benytte min 14-dages returret.

Bl.a. her på forummet er der sagt at LG'en har har dårlige blacks osv. eftersom det er et IPS panel i den billige ende. - men er det dårligere nok til at man burde gå på kompromi med design og styresystem? LG'en ligger til 4.000 kr.
Online anmeldelser på LG 49UJ750V er nemlig meget varierede, og jeg har svært ved at manøvre i junglen. ;)

Jeg overvejer næsten at smutte forbi power i morgen, og så snuppe LG'en, og sætte dem begge op derhjemme for at kunne afgøre det ordenligt, og så returnere den uønskede - men det kunne være rart hvis man kunne spare turen.

Alt hjælp værdisættes, tak! :)
#269337
Her er der en oversigt, hvis det er LG 49UJ750 vs Pana 50EX700.
https://www.displayspecifications.com/e ... /cd8b1b0bf
Det som springer i øjnene, er selvfølgelig IPS [WRGB] versus M-VA [RGB] panel.
Foruden brightness' hvor der listes 125% højere på LG 600cd/m2 versus 300cd/m2 og Peak ligeledes 600 vs 300cd/m2 men kan skyldes paneltech eller fejlagtig info for det virker lidt for voldsomt i rene stats, men på den anden led så er contrasten også en saga blot på LGen 1000 end tilfældet på Panasonic'en 4500 og bunder i pro & cons ref paneltech..

UJ750V serien har dolby vision understøttelse men bør ikke være afgørende under disse forhold da HDR effekten næppe er noget at skrive hjem om til at starte med..
Firefox OS på pana er tæt på være en død dino så det skal man også havde in mente hvis man ikke ønsker at suite op med en tredjeparts OS'boks.

LG'en har bluetooth feature samt aptX, men tilgengæld har Pana high-bandwidth USB interface ( red USB3) og en feauture man bestemt ikke skal kimse af, hvis man ønsker at koble en SSD på med tilstrækkelig høj bitrate content, pt er USB2 UI sockets ikke den store bootlenech, men bitraten bliver næppe mindre de kommende år.
Er ikke synderlig begejstret for nogen af dem, men til 4000 for LG'en eller 5000 for pana. tjahh kommer nok meget an på hvad du vægter og ens TV brugsmønster..

Men hvis du hiver LGen hjem også til side by side sammenligning med din Pana, så kan du jo lave en mini-review i forummet og dele ud af dine indtryk og et muligt beslutningsgrundlag.