Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269229
Hej Flatpanels-folk.

Jeg håber at nogle af jer måske kan give et indblik eller perspektiv, der kan hjælpe mig med den købsbeslutning, som jeg i øjeblikket står overfor. Jeg har endelig formået skrabe sammen til at kunne få fingrene i noget af den søde OLED-godhed, og heldigvis er to af de tv'er jeg har kigget på i øjeblikket på tilbud, dog kun i et par dage endnu!

Det drejer sig om LG OLED55B7V & Philips 55POS9002.

Så vidt jeg kan forstå sidder der det nøjagtige samme panel fra LG display i dem begge. LG vinder lidt på billedkvaliteten og styresystem (WebOS) og Philips er foran med hensyn til billedbehandling. Dog har jeg ikke været storforbruger af "bevægelsesforbedrende" funktioner førhen, jeg har normalt slået alt den slags fra.

Så er der hele HDR "formatkrigen" med LG, der er på Dolby Vision vognen, og Philips der understøtter HDR10 + (her i europa i hvert fald).

Og sidst men ikke mindst - Ambilight. Jeg er allerede investeret i Philips Hue-systemet. Pt. har jeg bare en billig LED strip på bagsiden af ​​mit nuværende tv men jeg er stor fan biasbelysningen og ville anse Ambilight mere som en opgradering til det, i modsætning til en gimmick.

Så .. Det ser ud til at ende med beslutning mellem Dolby Vision eller Ambilight. Og det er det valg jeg har enormt svært ved at træffe. Skal jeg købe med LG og være dækket ind mht. Dolby Vision eller skal jeg satse på Philips og håbe at HDR10 + får Netflix-support og bredere accept?

Jeres input er værdsat!
#269258
Jeg er lidt i samme båd. Har Philips tv med ambilight og vil helst ikke undvære det i fremtiden, da det har en god afslappende effekt på mine øjne og giver en god effekt/stemning.
Hvor meget DV giver af effekt i forhold til almindelig HDR som begge tv, har jeg ingen personlige erfaringer med. Men mit indtryk er at DV er lidt ekstra i forhold til Almindelig HDR hvor jeg så syntes at Ambilight giver en DEL ekstra og når du så oven i købet har HUE vil jeg købe Philips.

Personligt ventet jeg på deres nye topmodel der forhåbentlig kommer med 2 tuner, som hverken B7 eller POS9002 har.
#269298
Jeg ville lige undersøge om der er problemer med softwaren på Philips, jeg har selv lige haft et som jeg havde en del problemer med.
Volumen som starter på 30 (MEGET højt) selv om jeg ikke havde den på det niveau sidst.
Tv'et fryser så jeg er nødt til at slukke for strømmen til det (sker ret jævnligt).
HDMI-CEC virker ikke altid korrekt med hensyn til at slukke andre enheder samtidig med tv'et.
Chromecast virker ikke (virkede fint i starten)
Tv tænder af sig selv af til om natten på den før nævnte volume 30.
Sidst nævnte problem blev dog fikset inden jeg solgte tv'et

Bortset fra det så var der fint billede og lyd samt en god remote.

Jeg har nu købt et LG B7 og har været meget tilfreds indtil videre, OLED er fantastisk og WebOS er klart bedre end Android TV.
Eneste man kunne savne er en HBO Nordic app.
#269299
Det lyder til du er overordentlig glad for ambilight.. Du skal da gå med den så, HDR er ikke alt. Desuden kan det vel ske at det kommer i en software opdatering.

I min verden er Web Os markant bedre og hurtigere end Android, det er Tizen også i øvrigt.. Men du vil gå og tænke meget over savnet ved Ambilight hvis du vælger anderledes tror jeg.
De har samme panel.
#269301
He He så bliver der lige sneget lidt Tizen indover, men fair nok.

Det kommer også andre på hvem der vurderer..

Tizen er god til Stemmestyring hvis du vil ændre lysstyrken. Android TV er klart mere udbredt end Tizen og dens "Casting" burde fungere og så er dens udbredelse af Apps bedre, da Google står bag..

LG WebOs vinder dog 'hands down'. Enkelt, hurtigt og fungerer glimrende.

Hvis Ambilight er sagen så snup Philips som Grandahl så rigtigt siger.
#269308
Vi har 2 Sony derhjemme med Android Peter, det er ikke bare stemnestyring vi taler om her, faktisk har det intet med stemnestyring at gøre.. Det er bare skuffende at Android ikke er kommet længere, det havde jeg regnet med..

I min verden, og rigtig mange andre halter Android efter Web Os og Tizen.. Faktisk fungerer Tizen allerbedst. Men det har jeg redegjort for i mange andre tråde, det bliver ikke her.
#269315
Jeg siger det lige up front, før nogen går i Samsung-selvsving: fokusér på at hjælpe trådstarter. Jeg er enig i, at Philips (Android) halter bagefter LG ( WebOS). Selv med Cast-funktion, så er Android bare ikke on-par med de bedste.
#269318
hvad er problemet, det drejer sig om billedet når først tv er indstillet zapper man jo
ikke rundt i menyerne, at se tv fra indbyggede app er ikke ordentlig kvalitet køb et apple tv og
tilslut. Stemmestyring er dejlig så skidt med billedet.
Jeg for min part kan sige, og jeg har et phillis oled, det er et fremragende billede og så har det
ikke kostet 14- 20 tusinde, så der er rigelig råd til et appletv.
#269319
# karuso
Helt enig med dig da jeg også har gjort samme køb som du nævner ?
Dog mangler du lige at der også skal noget ordenlig lyd til i form af en god soundbar eller andet lydanlæg.
#269321
C.O skrev:# karuso
Helt enig med dig da jeg også har gjort samme køb som du nævner ?
Dog mangler du lige at der også skal noget ordenlig lyd til i form af en god soundbar eller andet lydanlæg.
Er det ikke en smule ærgerligt at køre med den indbyggede lyd til et klasse tv?

Du kan også bruge en receiver som HDMI switch og samtidig få kanon lyd, det behøver ikke være det store 7.1 set up. Jeg kører med to front og en subwoofer (2.1). De fås billigt!

ps. man bør nok sikre sig at der er 4k/HDR passtrough, det har jeg ikke, og derfor må 4K afspillere direkte i Philipsen. Lyden bliver dog sendt til min receiver via hdmi fra tv´et.

P
#269322
kører ikke med den indbyggede lyd, den går gennem min marantz receiver(har 4k pass),
til mit 5.1.setup. har endnu ikke en apple tv eller 4 k afspiller, nøjes endnu med min blu ray afsp.
men til trådstarter ambilight er bare for fedt.