Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269215
Hej,

Tiden er heldigvis kommet til en udskiftning af skærm i stuen. Jeg kan konstatere, at der er sket en del siden sidste tv køb og har derfor brug for input.

Valget står i mellem de to valgte modeller, men her er jeg til gengæld meget i tvivl. Skærmen skal hænge på væggen i en lys stue, hvor vi kommer til at sidde stort set midt for skærmen. Primær brug er streaming (fodbold/film) og TV.

I en simpel oversigt har jeg listet plusserne som jeg ser dem ifht. den anden skærm.

Samsung +:
Smart tv mulighederne (inkl. DR App som LG ikke har)
Ensartet smal skærm (i modsætning til kassen for neden på LG)
Fjernbetjening (mindre ting, men alligevel :-)

LG +:
Bedste billede

Håber på et par gode input :-)
#269219
Q9 test: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1501568891
B7 test: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1506589835
Iflg. de test siden her har lavet, er B7 langt foran Q7F.

De begge har hbbTV - hvorfor du nævner DR appen kan jeg ikke rigtig forstå.

Du nævner også film/fodbold, har du evt. set på Sony's OLED?
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1492756022
Motion systemet i Sony's TV er bedre end de 2 du nævner.

Som Peter er inde på, så er Q7F et LCD TV og det bliver aldrig andet uanset hvor meget fis Samsungs marketingafdeling fyrer af. De skriver bl.a. at betragtningsvinklen på QLED er bedre end andre TV (vist med billede på deres HP) - OLED har den bedste betragtningsvinkel, the end.
De skriver også at deres HDR hedder HDR 1500 - der er ikke noget der hedder HDR 1500, det er HDR10 med en max lysstyrke på 1500 nits. HDR er langt langt mere end en høj lysstyrke, bl.a. meget større farverum, høj kontrast forhold.

EDIT: Jeg har lige læst at Samsung's QLED er kant belyst, hvilket kun gør det dårligere end hvis det var et bag belyst LCD.
Senest rettet af Turbo 16. mar 2018, 10:43, rettet i alt 1 gang.
#269221
Hej,

Tak for input.

Jeg nævner DR app'en fordi jeg har hørt, at hbbtv har begrænsninger. E.g. hvis man opsiger tvpakken (som jeg overvejer) og gerne vil se DR Live tv. Det kan man ikke, når man ikke kan stå på en DR kanal og trykke på "den røde knap"? Nu vil jeg bestemt ikke afvise at min viden er rusten, så sig endelig til, hvis jeg tager fejl :-)
#269225
Du skal vælge LG'en. Dine argumenter for at vælge Samsung-modellen er ikke specielt vægtige. webOS på LG er fremragende, og om et par år er Smart-tv delen alligevel ubrugelig på begge to, hvorfor du ender med at skulle bruge en ekstern boks. Forstår ikke hvad du mener med "kassen for neden på LG"?

Det giver absolut ingen mening, at give 9.999 for Samsung'en, LG'en er bedre på stort set alle parametre til samme pris (eller sandsynligvis billigere i weekenden).
#269231
Går ud fra at der mht "kassen" på LG menes udbygningen bagpå ? - som gør at den ikke kan vægmonteres helt så tæt som måske Samsung’ en . .
Har selv nu en uges erfaring m 65" LG E7 . Er meget positiv overrasket over kvaliteten af fodbold ( CL Barca-Chelsea -yousee box), som har været meget omdiskuteret , - samt den interne lyd . .