Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Helle V
#268723
mit fladskærms tv vil, i perioder ikke vise billedet, skærmen bliver grå når den tændes (ikke blå som den plejer når der ikke er signal) så kommer der lodrette røde striber der bevæger sig sidelæns over skærmen. Nogle gange kommer der et svagt billede, som fryser og så kommer der også striber. Lyden er fin. Jeg bruger tv boks (yousee) Hvis jeg tænder og slukker 10-20 gange bliver alt pludselig normalt og fungerer fint i måske 14 dage, og så laver det ballade igen måske tre dage... er det boksen eller tv det er galt med. Har skiftet kabler.
Vedhæftede filer
tv1.jpg
tv1.jpg (44.59 KiB) Vist 373 gange
Af Globulus
#268732
Jeg gætter på, at en stor chip på dit T-Con board er ved at stå af.

Hvis du har modelnummeret kan du sikkert finde et løst T-Con board på eBay, så du kan forsøge at udskifte det (hele boardet - ikke chippen).

Prisen afhænger som regel af, hvor populær modellen har været. Det, man typisk ser, er, at folk skræller de forskellige boards fra kasserede apparater og sælger dem i løs vægt - i håb om at TV'et var kasseret af andre grunde end det board, der aktuelt er tale om. Hvis/når kunden brokker sig over et defekt board lader man blot handlen gå tilbage.

Hvis du ikke vil rode med det skal du nok regne med, at det kun bliver værre - indtil TV'et helt står af.