Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ekelund
#268653
Efter hvad jeg kan se er det kun 2 porte der understøtter HDR , og jeg har desværre behov for yderligere hvad har i andre gjort hvor jeres Surround reciver er for gammel eller i har flere HDR enheder koblet til tvet
Har i købt en switch som understøtter HDR ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268660
Nej, det er lidt en dum begrænsning, som 2018-modellerne desværre også har. Det virker ikke så up-to-date når de andre godt kan finde ud af det.
Af Vasen
#268663
Prøv evt at sætte kilden til de to HDMI der IKKE understøtter (iflg Sony) og se hvad der sker. Jeg kan godt få 4K HDR signal (ATV4, Sony UHD afspiller) igennem på HDMI 2+3 selvom forbedret signal IKKE er slået til.
Det eneste tidspunkt jeg har haft behov for at slå "forbedret format" til er ved PS4 pro på visse spil.

Værd at prøve.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268667
Det er jo kun input 2 og 3 som understøtter 4K HDR. Problemet er, at trådstarter har mere end 2 enheder, så han skal ud og bruge indgang 1 eller 4 også og disse understøtter ikke 4K HDR.
Af Vasen
#268682
Torben, har du testet at 1+4 IKKE kan modtage 4K HDR? Jeg har ikke selv, så er derfor nysgerrig :) For hvis 2+3 kan modtage 4K HDR uden at slå "forbedret format til", så er de vel "bare" magen til 1+4?
Af Vasen
#268683
Jeg kan også teste det når jeg kommer hjem, nemt lige at skifte kabler rundt.
Af Vasen
#268685
Jeg tester og vender tilbage, er selv nysgerrig nu :)
Af Vasen
#268719
hdmi4.jpg
hdmi4.jpg (21.93 KiB) Vist 2365 gange


Så fik jeg testet. Der kommer HDR igennem på HDMI 4 fra ATV4.

Som jeg forstår det, så skal man aktivere "forbedret format" på HDMI 2+3 for at få fuld båndbredde igennem. Men da hverken ATV4 eller UHD blu ray smider fuld båndbredde igennem, så virker det alligevel på de andre indgange. Correct me if i'm wrong :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268721
ATV kan i princippet godt køre i fuld båndbredde, men hvis du indstiller subsampling til 4:2:2 eller 4:2:0 så gør den det ikke. Det vil dog kun være i interfacet, at den rent faktisk ville kunne udnytte det, så det er måske mest af teoretisk betydning.