Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#268372
Jeg har udskudt udskiftning af mit Samsung 7000 Plasma i flere år og er nu ved at være mør. Et LG E7 65 til 20.000 frister.
Men er kommet i tvivl om jeg skal vente på 2018 modellerne kommer ned i pris. Er ikke sikker på at jeg gider vente til BF.

Det der taler for at vente er
  • Hurtigere processor
  • auto-kalibrering
  • Større farve look-up table
  • Bedre håndtering af bevægelse og opskalering af opskalering af HD- og SD-materiale.
HFR har jeg ikke talt med som fordel, da der formentlig ikke vil være noget tilgængelig materiale til streaming på Netflix i mange år frem.
Spørgsmålet er så bare om disse forbedringer vil være synlige når jeg streamer fra Netflix eller ser flow tv.
Hvis ikke så kan jeg ligeså godt købe nu og en E7 model istedet for en B8 eller C8 model. Tænker at med E7 modellen får jeg bedre lyd.

Er de nævnte problemer med motion håntering og opskalering på 7 modellerne et problem i virkelighede eller er det kun noget man ser hvis man kikker efter det ligesom banding på test mønstre?
#268375
Står lidt i samme situation . Så længe ingen har testet 2018, ved vi reelt intet om allover performance vs 2017 - bortset fra at der ikke er større lysoutput . Man kunne håbe på,at de har haft fokus på de små issues der har været mht tint og banding . .

E- modellen er meget interessant til 20k, hvis den skal stå på fod, - eller hvis man bruger den interne lyd og dobbelt tuneren . Men i så fald er Sony A1 altså også tiltrækkende. . Jeg skal have den på væg, har surround setup, yousee box og appletv4k. Så i min verden giver C7 bedre mening, med det minimalistiske sorte panel-look . Ryger 65“ C7 under 18k ligesom B7 - så hugger jeg til . Der er jo liiiige noget VM i bold inden vi tør forvente de første prisfald på 2018 . . ?
#268378
Jeg skal have også have den op på væggen og har souround (skal nok opgredres)

Hvorfor er E7 dårlig hvis man skal have den op på væggen?
I et souround setup kan man jo forbinde alle sources til receiveren og har så kun brug for 1. hdmi port op til skærmen. E7 har 2 sidevendte hdmi porte.
Det der er ærgeligt ved 2018 modellerne er at de ikke har eARC fra hdmi 2.1 spec. Det sker først i 2019.
#268379
Rune2020 skrev: Er de nævnte problemer med motion håntering og opskalering på 7 modellerne et problem i virkelighede eller er det kun noget man ser hvis man kikker efter det ligesom banding på test mønstre?
Man skal nok havde in mente' at mange af anmeldelserne omkring netop bevægelseshåndtering på LGs 2017 OLEDs er fra en anden firmware, end den som pt er gældende.

Vincent fra HDTVtest omhandler nogle af forbedringerne her (link) og hvordan disse har udbedret de cons han havde i sin anmeldelse i relation til bevægelseshåndtering,
https://youtu.be/ZCr4v6yKt5I?t=9m57s

-men om det så også passer, at motion handling' er blevet markant bedre, skal jeg lade være undsagt har simpelthen ikke set nok alternativer til at kunne danne mig en præcedens omkring hvad var < er normen og slet ikke i takt med ens egen erfaringer med LG 2017 OLED - primært er med ny firmware.

PÅ mit eget B7V' syntes jeg ikke det er et problem, bevares kan da godt fornemme noget judder fra tid til anden, og bunder langt hen af vejen i den absurt hurtige response'time på OLEDs, men syntes ikke det er et problem og kan som ofte justere mig uden om, hvis matrialet behøver dette.
Ser ihvertfald frem til F1' 2018 og VM i fodbold via et OLED TV og kippe med dannebro.
#268384
Rune_ E7 kan fint hænge på væggen - og jeg har heller ikke helt skudt den ned endnu . . Men på trods af dens klart bedre finish/designudtryk , så synes jeg at soundbaren bliver lidt dominerende når den er væghængt , sammenlignet med C7’s helt rene monitor look . . Hvis man kan komme 1cm eller 2 tættere på væggen pga E7's stikplacering ? - så må det da også lige med i overvejelserne . . .
#268390
Du kan vente på 2018 modellen, men så kommer der en 2019 model, 2020 model man kan blive ved med at vente.

Når 2018 modellen endelig kommer langt ned i pris, så er 2019 modellen tæt på, og så venter du igen.

Jeg har valgt at slå til på LG 65 E7. ellers kan jeg vente på Bente, så Irene så Hanne. :D :) :p
#268574
Det blev til en LG 65 B7 til 17K. Når jeg alligevel kører lyden over surround anlægget, så er E7's soundbar lidt spild.
Da jeg stod og så på B7 ved siden af C7, så synes jeg rigtig nok også at C7 er pænere med sort kant. Men helt ærlig efter at B7 er kommet op på min hvide væg ser jeg slet ikke rammen.

Så jeg er tilfreds med at jeg har købt en 2017 model nu i stedet for at vente på 2018 modellerne.
Det bliver altid bedre og billigere, men den tid man lever uden har også en pris.