Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SorenNG
#268310
Hej.

Jeg har kigget lidt på et Sony XE85. Men det viser sig, at det eneste tv, de har tilbage er en udstillingsmodel. Mit spørgsmål går på, om der er nogle væsenlige ulemper ved at købe en udstillingsmodel. Er der noget bestemt man skal være opmærksom på?

//Søren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268312
Da det er en LCD-model, så skulle billedet ikke kunne lide overlast, med mindre den vitterligt har stået med et 100% statisk billede i flere måneder. Det var nok mere de fysiske skavanker ved, at folk har pillet ved TV'et du bør undersøge. Og så ville jeg nok også forvente en god portion rabat.
Af SorenNG
#268319
Tak for svar.

Ja de foreslog en 1111,- rabat, så det kom ned på 5555,-
Jeg har svært ved at finde tilsvarende i den prisklasse, men jeg er samtidig super skeptisk. Som du siger har man ikke ligesom sikkerheden i, at det er nyt.. folk har pillet ved det, det er ikke til at vide, hvad det har været udsat for, og om det måske kan skabe problemer.

Jeg skal egentlig først bruge tv'et om en måned, når jeg flytter. Der kan jo nå at komme andre ting på tilbud, når de ikke vil give mere rabat.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268321
De må ikke sælge dig varen uden samme rettigheder, som ved nykøb, så du burde ikke være dårligere stillet. Det kan dog være problematisk blot at sætte TV'et til side i en måned og så først opdage eventuelle mangler på dét tidspunkt.

De nye modeller er på trapperne, så der vil komme tilbud på 2017-modellerne det næste stykke tid.
Brugeravatar
Af bbplayer
#268330
SorenNG skrev:folk har pillet ved det, det er ikke til at vide, hvad det har været udsat for, og om det måske kan skabe problemer.
Skærme som LG, har en Butiks indstilling som nulstiller skærmen efter X antal minutters inaktivitet efter ændrede indstillinger, så det er altså med dette meget svært for en kunde at direkte ødelægge tv i løbet af åbningstiden uden at det nulstiller og går tilbage til butiks standard efter kunden måske har sat kontrast til max eller hvad du bekymrer dig for.

Ridser, ødelagt panel af kunder som er sjove, eller andet fysisk skade er det jeg ville kikke på. Og som tidligere nævnt så sælger de da normalt udstillingsmodeller med fuld reklamationsret og så har du formodningsreglen som er til din fordel de første 6 måneder, der burde du have set eventuelle fejl.

Hvis du er tilfreds med den rabat og din søgning ikke viser det som en normal tilbuds pris, så slå til, hvis du vil.
Af Beckham
#268331
Umiddelbart synes jeg at rabatten er alt for lille. XE85 har længe stået til 6666 og de nye modeller lige rundt om hjørnet. Disse ting kombineret med at det er en udstillingsmodel burde resultere i en endnu højere rabat. Alternativt ville jeg vente og se om der ikke kommer nogle gode tilbud i løbet af marts.
Af SorenNG
#268340
Jeg siger tak for svar. Det virker til at det måske er en ide at vente, og se om ikke der skulle komme nogle tilbud her i marts.