Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rubek
#268082
Har Yousee der har udviklet en app til samsungs Tizen os og android os tv, hvorved jeg kan undgå at bruge en ekstern youseeboks. Søger et 32 tommer tv til køkkenet. Er der noget der kan anbefale et? :( :D
Brugeravatar
Af bbplayer
#268235
Torben Rasmussen skrev:Brugen af Yousees app kræver et abonnement på deres boks, desværre. Du kan bruge app’en på tablet og caste den via Chromecast på TVet.
rubek skrev:Har Yousee der har udviklet en app til samsungs Tizen os og android os tv
Så behøver personen ikke bekymre sig, når de allerede har yousee :) Og Philips ser ud til at levere Android på de små modeller.
#268237
Han søger jo at undgå den eksterne boks... Så det er relevant, at informere om, at boksen netop IKKE kan spares væk, hvis man ønsker at bruge app'en på Tizen,
Brugeravatar
Af bbplayer
#268247
Torben Rasmussen skrev:Han søger jo at undgå den eksterne boks... Så det er relevant, at informere om, at boksen netop IKKE kan spares væk, hvis man ønsker at bruge app'en på Tizen,
Men du læser hvad du vil læse? Han vil undgå boksen, ikke spare den væk, og hvorfra har du den ide at det er det primære tv?

Der kan være et stue tv med yousee, som fortsætter as is, og derfor vil denne 32" skærm bare være uden yousee boks hvis muligt.

Vi ved ikke mere end hvad skrives, men at spare den væk er ikke nævnt, så har du gang i noget økonomisk. At undvære at bruge kan bare være at man ikke gider mere en 1 boks i huset og 2 er for meget. Og der står jo KØKKEN?? Så mon ikke der er et andet tv med yousee boks, måske? måske ikke?
Behøver jeg skrive at et yousee kort i CA modulet på stue TV, også er valid som abonnement til en app på køkken tv.
Af rubek
#268254
Jeg har allerede yousee med en boks. Man kan betale 99kr ekstra om måneden og få adgang til multiroom (op til 5 tv), men ville gerne undvære en boks til det lille tv i køkkenet om muligt
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... WwQAvD_BwE
ser jo OK ud men styresystemet er vist noget der hedder lollipop 5.1 og selv om de skriver Android TV er jeg ikke sikker på at versionen passer. Ved ikke om den kan opgraderes men ellers kunne det være en mulighed tænker jeg
#268260
bbplayer skrev:
Torben Rasmussen skrev:Han søger jo at undgå den eksterne boks... Så det er relevant, at informere om, at boksen netop IKKE kan spares væk, hvis man ønsker at bruge app'en på Tizen,
Men du læser hvad du vil læse? Han vil undgå boksen, ikke spare den væk, og hvorfra har du den ide at det er det primære tv?

Der kan være et stue tv med yousee, som fortsætter as is, og derfor vil denne 32" skærm bare være uden yousee boks hvis muligt.

Vi ved ikke mere end hvad skrives, men at spare den væk er ikke nævnt, så har du gang i noget økonomisk. At undvære at bruge kan bare være at man ikke gider mere en 1 boks i huset og 2 er for meget. Og der står jo KØKKEN?? Så mon ikke der er et andet tv med yousee boks, måske? måske ikke?
Behøver jeg skrive at et yousee kort i CA modulet på stue TV, også er valid som abonnement til en app på køkken tv.
Tager du ikke en smule på vej over en ganske harmløs oplysning om, at der skal være én boks i abonnementet for at appen virker? Det var ment som en venlig reminder, men du får det til at lyde som om, jeg har trampet på en killing 8-)
Af MNimand
#268304
rubek skrev:Jeg har allerede yousee med en boks. Man kan betale 99kr ekstra om måneden og få adgang til multiroom (op til 5 tv), men ville gerne undvære en boks til det lille tv i køkkenet om muligt
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... WwQAvD_BwE
ser jo OK ud men styresystemet er vist noget der hedder lollipop 5.1 og selv om de skriver Android TV er jeg ikke sikker på at versionen passer. Ved ikke om den kan opgraderes men ellers kunne det være en mulighed tænker jeg
Ifølge den her artikel skulle Philips frigive Android 7 til 2016 og 2017 skærmene
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1506411116

Jeg har selv det omtalte TV derhjemme - men ved ikke lige hvad version det kører, og om det kan opdateres. Jeg prøver lige at se i aften.

vh
Mikkel
Af rubek
#268370
UPDATE
Jeg købte Philips 32" Full HD TV 32PFS6402 fra bilka til 2100kr. Det er 32 tommer med amblight og det hele virker perfekt uden yousee box. Kan se alle kanaler live og i arkiv. Jeg tror baggrunden for at andre ikke har kunne få det til at virke er at de enten ikke har købt multiroom tilføjelsen i abonnementet (ved ikke om det er nødvendigt men tror det)
Jeg købte upgrade abonnement og en trådløs Youseemodtager til 300kr som jeg har brugt i et andet rum (gæsteværelset). Herefter har alt fungeret. Menuen er hurtig og der er tons apps, spotify, youtube, netflix tv2play osv.
Tak for alt heres hjælp.
Niclas
Af praun
#289644
Undskyld jeg genopliver sådan en gammel tråd, men har lige et spørgsmål til det omtalte tv..

Er det virkelig så tykt som de skriver i specifikationerne? 7-8 cm?
Undrer mig at de samtidig skriver at tv'et er ultra tyndt..?