Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#267738
Hejsa.

Jeg har et Sony TV fra 2012 med CI+ og Boxer-kort. Det virker som regel fint, men engang imellem får jeg en fejl som lyder i retning af "Tjeneste ikke tilgængelig". Det plejer at hjælpe at hive kortet ud og sætte det i igen (uden at genstarte TV eller andet). En sjælden gang er det dog nødvendigt at tage strømmen fra TV'et. Generelt er det ikke det store problem (bortset fra at jeg skal lette min fede røv fra sofaen), men når der skal optages på en betalingskanal og vi ikke bruger TV'et, finder vi først ud af det når vi skal se optagelsen, hvilket jo er en kende for sent.

Jeg har desværre ikke andre moduler eller kort jeg kan prøve med, så jeg har svært ved at udelukke noget. Og det er derfor jeg spørger her; er der nogle der har oplevet noget lignende og evt. fundet ud af om det var TV, modul eller kort der var defekt?
#267745
Du skal måske hellere forsøge at rykke på signal/antenne, for tjeneste ikke tilgængelig har intet med kort modul at gøre, og det er ren og sker held at du får signal tilbage og du roder med boxer kort samtidig :)

Så få et bedre signal, når tjenesten er væk, er signalet mistet, selvom programmet er fundet som kanal på tv :)

Havde det været CI slot fejl og dekodnings fejl, så var fejl beskeden en anden, og du ville få at vide, du ikke har rettigheder til at se den pågældende kanal.
eller "Abonement påkrævet" :)
#267780
Det kan faktisk godt være CI modul fejl, da signalerne kører ud gennem den, når den er sat i. Hvis den så lige bliver afbrudt et par sekunder, og nulstillet, så kan det måske køre igen.

For mig lyder det mest som CI modul fejl
#267782
Når det hjælper at hive kortet ud og sætte det ind igen, lyder det for mig som snavs på kontaktfladerne i CI modullet og/el. på kortet.
Jeg har prøvet det samme - der hjalp det at tørre kontaktfladerne af på kortet med isopropylalkohol 99% (brug ikke husholdningssprit).
#267806
Tak for jeres svar. Jeg håber ikke det er dårligt signal - er der en måde jeg kan teste det?
Jeg kan ikke rigtig rense kontaktfladerne, da det er hele modulet jeg tager ud og sætter i igen - kortet bliver i modulet. Jeg kunne selvfølgelig prøve at tage kortet ud af modulet næste gang, for at se om det virker.
#267807
Måske kan du præcisere hvornår det sker? Er det på bestemte kanaler? Så kan du jo se det er en bestemt kanal/frekvens som fejler.
Hvis det er hele CI modulet du tager ud, og signalet kommer tilbage, så er det korrekt, beskeden kunne tyde på at det er CI modul som nulstiller og kan da være defekt.

Du kan simulere effekten, af intet signal , ved at fjerne antenne kabel mens du ser en kanal? Så kan du jo hurtigt se om beskeden er den samme eller der kommer en anden besked, så er det udelukket på den måde.
#267906
Jeg kan godt se det ikke er så godt udpenslet i #0, men det er kun betalingskanaler det sker på (dem har vi kun 3 af; TV2, TV3 og Kanal4).
Jeg har lige prøvet at hive kortet ud og så skriver den: "Den valgte tjeneste er krypteret eller kan ikke dekodes", og nu jeg ser den, er jeg lidt i tvivl om det er det samme den skriver når den selv vælger at vise sort skærm, men jeg må lig holde øje.

Tak for hjælpen indtil videre.
#271612
Hey gutter!" :-)
Så har jeg problemet....Samsung tv...den er sat op til Canal digital single cable (satcr) med modul og skriver den berømte sætning:

Tjeneste ikke tilgængelig"

den registrer faktisk ikke at jeg tager kortet ud af modulet, ..nogle der har en ide?
jeg har prøvet software opdatering....samme modul fungere UDEN problemer i stuen hvor der sidder et LG OLED????