Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Oscar_Lima
#267704
Hej alle

Jeg er på udkig efter et nyt fjernsyn, selvom jeg principielt set ikke er meget for at bortskaffe min 42" S10 fra 2009, som stadig tjener mig godt - alligevel er det som om, at tiden er løbet lidt fra det.

Jeg har gransket markedet lidt, og prioriteterne har fra start været en god smart-TV funktion, billedkvalitet (100Hz) og pris. Jeg vil ikke give mere end 8000-, da jeg mener, at markedet ændrer sig for hurtigt, og smart-funktionen er vigtig, da jeg streamer viaplay (fodbold), Tv2 play mv., og ind imellem spilles der også playstation.

So far har jeg kig på LGs 7-serie samt philips 7502, men kan ikke helt finde ud af, hvad jeg bør vælge - jeg har forstået, at Philips er Android-baseret og kan synes en smule langsommere i prosessoren, ligesom jeg synes, at deres ambilight er fedt, men hvad synes I? Er der afgørende forskelle, jeg bør tænke ind, eller? Jeg kan læse, at nogen anbefaler, at et TV bør hav HDR, når man spiller playstation, men vil jeg kunne mærke det, når jeg er fuldt ud tilfreds med spilkvaliteten på mit nuværende panasonic?

Jeg oplever oftere gode tilbud på LG, og deres smartfunktion fungerer rigtig godt med deres magic remote.

Slutteligt er jeg interesseret i at høre, om nogen af jer har anbefalinger til selve købssituationen - gode tricks til at presse prisen ned. Jeg var tæt på for ikke så længe siden at købe en paansonic EX700 58 " i Power til 7000, hvor jeg jo stadig ved, at de tjener penge på den, men valgte at vente og undersøge markedet lidt mere, men hvorfor ville jeg så nogensinde skulle ønske at give 8999, som den står til nu - jeg er bare af den opfattelse, at lige så snart man spørger til, om de kan lave en bedre pris, så vender sælgerne jo stort set en ryggen og er afvisende - det kan da ikke passe!? Og påpeger man, at prisen for ikke længe siden var 2000 lavere, så "skulle du have slået til der" - ja surprise, power-konfirmand.

Bedste hilser
Af Beckham
#267705
Kender ikke lige så meget til Philips 7-serie, men i den prisklasse kan du lige nu få Sony XE9005 til 7k. Bagbelyst med local dimming, om end et begrænset antal zoner, men alligevel. Sony er også bedst til håndtering af motion, som jo er vigtigt hvis du ser en del fodbold. Efter min mening det bedste bud i klassen, medmindre du har brug for de brede betragtningsvinkler som LG's IPS paneler giver. Ved ikke lige hvilket panel som sidder i Philips'en.
Af Steen Bay
#267710
Oscar_Lima skrev:Og påpeger man, at prisen for ikke længe siden var 2000 lavere, så "skulle du have slået til der" - ja surprise, power-konfirmand.
Det er vel fair nok. Man skal jo som bekendt smede mens jernet er varmt :) Enig med Beckham i at XE9005 må være det bedste bud i prisklassen.
Af Oscar_Lima
#267711
[quote="Beckham"]Kender ikke lige så meget til Philips 7-serie, men i den prisklasse kan du lige nu få Sony XE9005 til 7k.

Dét var værd at overveje - jeg må lige ud at kigge på den, tak for tippet :)
Af Oscar_Lima
#267712
Det er vel fair nok. Man skal jo som bekendt smede mens jernet er varmt :) Enig med Beckham i at XE9005 må være det bedste bud i prisklassen.[/quote]

Jamen det er det jo, men min pointe er, at jeg aldrig ville smide de 9000 - og med den fart og den mængde varer, der er på markedet, så synes jeg bare det er ærgerligt, at man ikke er så imødekommende, når en kunde drister sig til at spørge, om man kan få rabat.
Af Beckham
#267721
Kommer nok lidt an på sælgeren og produktet\tv'et. Ved mit sidste tv køb fik jeg tilbudt rabat flere steder, men det var så også et fjernsyn med en vejl. udsaglspris på 30k.
Af Grandahl
#267730
OBS på at 9005 55” netop har været på bud til under 7000kr, bare til info hvis den falder i din smag. Det kan vel tænkes den kommer derned igen
Brugeravatar
Af bbplayer
#267731
Oscar_Lima skrev:Jeg oplever oftere gode tilbud på LG, og deres smartfunktion fungerer rigtig godt med deres magic remote.
Når du alligevel streamer , og du har en mindre forkærlighed for LG, så kan der ikke være meget grund til at vælge en Sony skærm, som primært kun taler for bedre motion, som nok ikke har nogen effekt på den ringere kvalitet streaming alligevel har, og antal frames brugt. Så var jeg dig, ville jeg følge hjertet og det som jeg kunne lide og ikke alle de andres forkærlighed for Sony skærme som også kan være ringere til spil, da deres LAG er dårligere generelt end LG's IPS skærme :)
Af Beckham
#267737
Grandahl skrev:OBS på at 9005 55” netop har været på bud til under 7000kr, bare til info hvis den falder i din smag. Det kan vel tænkes den kommer derned igen
Kan stadigvæk fåes til 7k...fyi.. :)