Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#267703
Hei.
Kan noen med erfaring med 8102 si om innsynsvinkelen er bedre enn på Sony? Sitter ofte 15-20 grader mot tv..

Har egentlig bestilt en Sony 930E på tilbud, men er i tvil fordi den får kritikk for svak innsynsvinkel. Vet at dette er svakhet med VA paneler, men kanskje noen er bedre enn andre.

Tusen takk om noen kan svare.
#267723
Odd skrev:Mye bedre synsvinkler på oled, men tror 930E er bedre på alle andre områder.
Njah. Det er nok bedre når det kommer til bevægelse, men derudover, så er der vist ikke rigtig nogen punkter, hvor den er overlegen.

Du vil næppe opleve forbedrede betragtningsvinkler på 8102 ift. XE93.
#267728
Tusen takk Torben!

Du har sikkert helt rett, innsynsvinkel på slike panel er lite å gjøre noe med..

Jeg har lest at 930E har veldig høy lysstyrke.. Kan jeg spørre deg om dette blir et problem ved vanlig tv innhold? kabel tv, bluray osv? blir det for mye lys? Vil jo ikke brenne øynene-). Har alltid på noe lys i stuen.

Har aldri sett noe HDR materiale, det får vel komme etterhvert..
#267746
Odd skrev:men tror 930E er bedre på alle andre områder.
For at sætte tingene i relief imellem Sony XE93 vs LG budget OLED som B&C7 - så scorer XE93 højere på ganske få udvalgte punkter i rtings 40 punkt review/test oversigt men i 2/3 af punkterne' kommer den til kort..

-og de punkter hvor den scorer højere' bunder primært i en højere lysstyrke, app udvalg, image flicker. samt omfanget af retention.
https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x930e
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled

men da ellers ganske fair priser for 65" hvis disse gør sig gældende i Norge.. 16.9k for 65 B7V-OLED og 13.1k for 65XE93. når man omregner til danske moneter, men nogenlunde samme norm som vi også ser på generelle forbrugerpriser, mellem et EU land som DK og et land udenfor EU som fx Norge.
Vi burde følge Norge & Englands eksempel og komme ud af denne Merkel-klub af undergravende proportioner..

XE93 er et fantastisk TV og mildest talt en imponerende lysstyrke som Sony har fået i spil med edge led og omfattende zonestyring og mener ikke vi har set 2017 vers, XE93 nede omkring dette niveau her på de hjemlige kanter, og samme billede i Tyskland hvor den vist heller ikke har været lavere end 15.6K (2100'Euro)..

så 13.1k virker som en stærk pris, hvis det er denne model man jagter.
#267753
Takk.

930E har lenge kostet ca 26 990,- , nå kan man få den for 17 990,-
Jeg har følgt med lenge på priser og spesifikasjoner, og opprinnelig var det 15 000 som var min maks grense. Men for 16 990,- på komplett.no i helgen på 930E så kunne jeg ikke la være..-).

Her er de norske priser for 65`i 2017/18 på sitt rimeligste:
Samsung MU8000 kr. 14 990,-
Samsung q7 kr. 14 990,-
Grundig Oled kr. 19 990,- black friday
LG Sj 950 kr. 19 990,- (LG er priset veldig høyt, synes jeg..)
LG Sj 850 ca 17 000,-
Sony a1 Oled kr. 27 990,-
Philips PUS7502 kr. 11 990,-
Philips PUS 8602 kr. 16 990,-

Så skal man passe seg for selgere i butikk.. Var å forhørte meg på en MU8000 til 14 990,- på tilbud (flott tv!). Men han ville mye heller anbefale LG SJ800 da den hadde nano panel.. Vel, det var vel mer netto på den vil jeg anta-)
#267754
"Nano panel"... høhø. Jeg vil vædde med, at sælgeren ikke aner hvad det er.

Generelt er der nogle mærker, som der bare er bedre avance på, og LG formår at få skubbet visse modeller frem i køen til skade for forbrugeren. LG er skarpe på OLED, men det er virkelig sjældent, at jeg ville vælge deres LCD frem for et konkurrerence mærke - og slet ikke i det omfang, som de store kæder forsøger at sælge dem.