Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#267002
Jeg vil gerne opgradere mit 42" HD plasma Panasonic P42G20 fra 2010 til noget på 50"-55".

Jeg er ovenud tilfreds med billedkvaliteten på mit Pana, og da "smarte features" er rundt regnet lig nul :D har jeg løbende tilsluttet mediestramer, android-boks, Steam Box og Chromecast. Det hele bundet sammen af en Logitech Harmony. Et velfungerende setup. Vi har Stofa kabel-tv, så den gamle tuner er heller ikke noget problem. Har ikke behov for 4K.

Da pengene er små, er min idé derfor at købe en gammel topmodel plasma fra Pioneer, LG eller Panasonic og slutte alle mine dimser til den. Har set at 50"-55" går for 1.000-2.000 kr. på DBA.

Er det en god idé, eller er der nogle faldgruber, jeg overser?

Og er der nogle af jer "gamle drenge" ;) der ellers har gode råd til hvad man skal gå efter - eller holde sig fra - vedr. plasma-tv anno 2010-2013?
Af BrianH
#267004
Men for fa'en... Det er jo dig der er eksperten her, efter 8 år med plasma tv. Du kender alle faldgruberne bedre end alle andre,

Køb et Panasonic igen. LG plasma var noget lort, og Pioneer forældet
Brugeravatar
Af Naiera
#267016
Hvorfor skulle Pioneer være forældet?

Hvis ikke der er penge til OLED ville jeg helt klart gå efter et af de sidste Pioneer plasma der blev lavet.
#267025
BrianH skrev:Men for fa'en... Det er jo dig der er eksperten her, efter 8 år med plasma tv. Du kender alle faldgruberne bedre end alle andre,
:D :D Jo-jo, jeg kender mit Pana ret godt, men der er helt sikkert folk herinde, der har bedre overblik og ved mere generelt end jeg ;)
BrianH skrev:Køb et Panasonic igen. LG plasma var noget lort, og Pioneer forældet
Kunne jeg på magisk vis forstørre mit Pana op, gjorde jeg gerne det ;) Hvad mener du med forældelse af Pioneer?
#267026
Steen Bay skrev:Vil også sige Panasonic, så ny som mulig. Der var vist en øget risiko for burn-in på de første generationer med 3D.
Pokkers, havde ellers håbet at få 3D! :D Spøg til side, jeg vil skrive mig det bag øret (og minder mig i øvrigt om at huske at google på nogle problemer i stedet for anmeldelser ;) )
#267027
BrianH skrev:Jeg ville godt have svaret, men kommentaren om at der ikke er noget i mellem et gammelt plasma tv og OLED, siger mig at det ville være spildte kræfter.
Ikke nødvendigvis. Plasma er bare mit bud på den bedste billedkvalitet til den laveste pris. Alternativer er absolut velkomne :)
Senest rettet af Martin Olsen 11. feb 2018, 11:00, rettet i alt 1 gang.
#267028
Naiera skrev:Hvis ikke der er penge til OLED ville jeg helt klart gå efter et af de sidste Pioneer plasma der blev lavet.
Indtil videre bliver plasma-idéen, som sådan, jo ikke skudt totalt i sænk, så tænker den kan have gang på jord.

Ellers må jeg jo spare op ;)
Brugeravatar
Af tiver
#267032
Jeg har det første og sidste lancerede panasonic plasma tv. De fungerer begge upåklageligt. Begge er testet på flatpanels og jeg har justeret dem efter anbefalingerne her. Det i stuen bliver skiftet til OLED når det ikke kan mere. 2000 for den nyeste model er efter min mening et fund.
Af BrianH
#267043
Martin Olsen... Kommenteren med at det ville være spild af kræfter at svare, var til ham ville vælge OLED eller Pioneer.

De sidste Pioneer er næsten 10 år gamle, bruger 500 W og burn-in var et problem.
Panasonic VT50 (f.eks) er et langt mere moderne tv, hvis det død og pine skal være plasma.
#267064
tiver skrev:Jeg har det første og sidste lancerede panasonic plasma tv. [...] 2000 for den nyeste model er efter min mening et fund.
Jeg kan godt se, at de "nyeste" ;) modeller kan blive en del dyrere end de ældre på DBA.

Da du har hands-on erfaring med to "aldersklasser" kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad du synes er de væsentligste fremskridt på det "nyeste". Eller omvendt: Hvad savner du mest på det ældste?
Af CSP
#267073
BrianH skrev: De sidste Pioneer er næsten 10 år gamle, bruger 500 W og burn-in var et problem.
Panasonic VT50 (f.eks) er et langt mere moderne tv, hvis det død og pine skal være plasma.
Du er forkert på den både hvad angår strømforbrug og især hvad angår burn-in. Burn-in var et langt større problem på Panasonic end på Pioneer og ja det kan godt være at de sidste skærme er ved at være 10 år gamle, men de har stadig det bedste sortniveau du kan finde minus OLED selvfølgelig.