Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Merete
#266973
Tv junglen vil ingen ende tage. Jeg er endelig nu nede på valget imellem sony-kd49xe9005baep 6999kr vs lg-55sj950vaen 6999kr. ;;)
Nogen tanker og hjælp derude? Taaak :)
Af Ludo
#266974
Af de to er det klart Sony'en.

LG's LCD-TV er med IPS-panel, hvilket giver dårlig sortniveau og dårlig kontrast men til gengæld brede betragtningsvinkler.

Hvad skal TV'et bruges til? TV2 News? Film? Sport?

Hvis du vil have et bedre TV og kan finde lidt ekstra kroner, bør du overveje et LG OLED 55B7.
Af bphhm
#266976
Jeg ville også pege på Sony'et af de to som jeg selv lige har købt til 6.666 kr. Se også https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e

Og jeg vil også pege på at LG OLED 55B7 er et bedre TV hvis man lige kan finde de sidste skillinger. Det er i en anden klasse.

Men når det er sagt så vil jeg anbefale at prøve begge TV og specielt deres smarttv løsninger. LG har en Magic remote som jeg er ret glad for, men omvendt er Sony med Android TV der opdateres løbende og har flere apps. Samtidigt fungerer Sony's tale input via fjernbetjeningen ret godt. Så det er op til personlige præferencer hvad der er bedst.
Af PeterD
#266983
Snup Sony..Når du skal SE tv så er dét det bedste valg..

Tror at de eneste som mener at LG'eren er et bedre køb end Sony XE9005 er LG selv samt Power/Elgiganten som tjener mere på at sælge dig et LG fjernsyn end Sony'en.

Dette er for mig et klart skoleklart eksempel på at hvis man handler i Power eller Elgiganten (og i dag vel tildels også hifi-klubben), så gælder det om selv at vide hvad man går efter og så for alt i verden undgå deres "rådgivning". De har masser af gode og skarpe tilbud men deres rådgivning er ofte direkte det modsatte af værdifuld

XE9005 er handsdown det bedste tv i prisklassen, end of story. Ja det er et VA panel med mindre betragtningsvinkel end IPS paneler, men man skal altså ret langt ud til siden før det bliver slemt. HDR ser godt ud, det har lavt input lag og UHD ser hamrende godt ud. Whats not to like :)

Og i og med det er zonestyret belysning , så er kontrast langt bedre end et IPS nogensinde vil kunne præstere (selv om dette også var zonestyret).

LG producerer selv IPS paneler. Derfor får butikkerne LG's LCD skærme smidt i nakken og der er større avance på dem. Jeg har overhørt mange sælgere som prøver at prakke folk disse skærme på... De fleste sælgere tænker kun i avance og mer-salg i form af forsikring, kalibrering osv... Man skal som udgangspunkt aldrig spørge efter hjælp i butik :p

Fra denne tråd:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=40895

Uanset hvad du vælger så indstil det ordentligt

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=40548

Hvis du kan lidt tysk så er her nogle indstillinger du kan prøve dig frem med..

http://www.hifi-forum.de/viewthread-144-9290.html
Af Merete
#267022
Tak til jer alle. Det er så fedt man kan trække på jeres viden. Tak :)
Jeg ser HBO Viaplay mm. og lidt sport (fodbold og håndbold). Derudover spiller mine nevøer PlayStation når de er på besøg. (De prøver at lokke mig til at købe en maskine)
Jeg kommer fra et analog gammel b&o så tænker at jeg skal have et godt tv jeg kan have i mange år frem, men det behøver måske ikke være oled til ovenstående forbrug- alt vil jo være en forbedring :) :) Er oled ikke mere til jer kyndige? Jeg tænker at jeg nok ikke kan se den store forskel.. :)
Vil lige holde øje med power på mandag så jeg kan få sony som 55”. Tak til rookie Pete for den viden :)
Af Dare_Devil
#267024
Til 7k er Sonyen et fremragende tilbud, som du helt sikkert vil blive glad for. Jeg er dog ikke i tvivl om, at du sagtens vil kunne se forskel i forhold til OLED, så hvis pengene er der, ville jeg gå efter OLED. Især hvis det skal holde mange år frem. Den dybe sort gør noget magisk ved billedet, det har selv damen indrømmet. Og hun er ellers ikke så meget til TV og HiFi :P
Af Grandahl
#267035
Ja til de 7000kr er 9005 årets value for Money LCD tv, klart at OLED er skridtet op og overgår 9005 på samtlige punkter, minus lysstyrke.

PeterD for at være korrekt, så anbefaler Elgiganten og Power kun LG LCD tv, ikke OLED. Den får de ikke kommisionen på.