Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#266943
Halløj i stuen, håber der er en på forum her der lige kan sparke mig i den rigtige retning - For det er godt nok ved at tage pippet fra mig nu.

Setup er som i overskriften, og alt har (i grove træk) fungeret fint indtil i går.
Der skulle lige laves et par småting, og strømmen blev derfor pillet fra i et par timer. Efterfølgende har der ingen lyd været fra tv (koblet op via hdmi). Jeg tænker den har smidt nogle indstillinger i den forbindelse, og efter at ha rodet med det et par timer uden at få det til at fungere, blev jeg til sidst pigesur og nulstillede tv.

Kørte tv op fra ny og lyden kom tilbage. Jeg justerede billede osv fra ny - alt var stadig i skønneste orden, så glad og tilfreds slukkede jeg tv og kørte ned efter en fortjent pizza. Da jeg så kommer retur, tænder jeg tv igen og vupti - ingen lyd via arc..

Hvad sa*** i helvede er det der foregår ? Manualerne til både tv og receiver er midlest talt mangelfulde mht troubleshooting på det her ?

Bonusinfo: Lyd via alle andre hdmi indgange virker som det skal - Der kommer bare ikke lyd med via hdmi fra tv :(

Nogen der har et godt bud på hvad det er jeg overser ?
#266944
Yderligere Bonusinfo: Begge dele er fuldt opdaterede...

Som jeg kan læse det rundt omkring på diverse fora har sony åbenbart nogle handshake problemer, og det her er altså ikke noget jeg gider døje med hver dag...
Er "the quick fix" et optisk kabel mellem tv og receiver ?