Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dennisf
#267408
bbplayer skrev:
dennisf skrev:jeg har lige brug for jeres input, da jeg er en kritisk bruger
Jeg vil hellere kalde dit indlæg pylret, du skaber et problem som ikke er der, og ser du det, har du din reklamations ret til at hjælpe.

Problemet er ikke anderledes end sidst du købte skærm, mener du det er, så har du fået følelser for din penge pung, eller glemt hvordan garanti/reklamationer hjælper folk med problemer.

Måske har du bare for meget tid til overs, hvis du vil angribe et nyt tv med en masse test, som derefter afvises negative, og finder du noget risikerer du at du ikke kan aflevere og så sidder du i flere år og irriteres over du skabte et problem som du ikke kan få løst eller opdager for sent fordi du skulle teste alt muligt og skulle sove lidt også :)
Du må meget gerne efter bedste evne forklare mig hvad mine problemstillinger med hvordan jeg tester for døde og stuck pixels, fra min nyligt oprettede tråd - som du fik lukket på grund af det var samme person med samme dumme spørgsmål !:( har at gøre med disse problemstillinger i denne tråd ??

Er kun på et begynder niveau hvad angår tv, men derfor har jeg da efter bedste evne fulgt forummet et lille stykke tid - dog ikke læst alt.

Så hvis du ikke kan forklare mig sammenhængen, så håber jeg der er andre som magter nye forum medlemmer, og kan give en beskrivelse som peger mig i retning af hvordan jeg tester for døde og stuck pixels.
#267409
Det kan ikke være lettere, end du gør det, kik på skærmen, ser du intet, finder du intet.

Hvis man vil finde fejl, så finder man altid fejl, også når den er foran skærmen.

Glemte jeg at spørge om du kun har korttids hukommelse til stede? Hvad var meningen med endnu en tråd? Det var den dumme del, når du jo stadig er opmærksom på denne eksisterer????
#267413
dennisf skrev:Korttids hukommelse ja - det gode ved det er at jeg hurtigt glemmer din nedladende attitude. og fejlen må være at du er i dette forum
Ja, og du glemte helt at svare, det er sgu for langt ude. Så sviner er da klart bedre end at erkende sine fejl, det gør du godt, fortsæt du bare ned af den bane.
Af KBW
#267416
dennisf skrev:Korttids hukommelse ja - det gode ved det er at jeg hurtigt glemmer din nedladende attitude. og fejlen må være at du er i dette forum
Vi er mange der gerne hjælper hvis vi kan. Med tiltro til, at du selv kan afveje hvordan du vil bruge oplysningerne. Der er da ingen grund til at skulle psykoanalyseres fordi man beder om lidt hjælp. 8-)

Har selv fået hjælp mange gange herinde og takker herfor. :)
#267417
KBW skrev:
dennisf skrev:Korttids hukommelse ja - det gode ved det er at jeg hurtigt glemmer din nedladende attitude. og fejlen må være at du er i dette forum
Vi er mange der gerne hjælper hvis vi kan. Med tiltro til, at du selv kan afveje hvordan du vil bruge oplysningerne. Der er da ingen grund til at skulle psykoanalyseres fordi man beder om lidt hjælp. 8-)

Har selv fået hjælp mange gange herinde og takker herfor. :)
Hvis man laver en tråd nogle dage tilbage, får en masse svar, og så laver man gud hjælpende en ny tråd på samme spørgsmål uden at referere eller bruge tidligere information , det kunne da godt være det trængte til lidt psykoanalyse fra medicinsk side :s Og at man ikke kan forklare sit andet indlæg, er da også synd. :((
dennisf skrev: fra min nyligt oprettede tråd - som du fik lukket på grund af det var samme person med samme dumme spørgsmål !:( har at gøre med disse problemstillinger i denne tråd ??
edit: Jeg fik btw, intet lukket, det valgte mods på dette forum selv, så ingen grund til at beskylde mig for andet end at påpege det åbenlyse, en dobbelttråd med samme emne.
Af KBW
#267418
bbplayer skrev:
KBW skrev:
dennisf skrev:Korttids hukommelse ja - det gode ved det er at jeg hurtigt glemmer din nedladende attitude. og fejlen må være at du er i dette forum
Vi er mange der gerne hjælper hvis vi kan. Med tiltro til, at du selv kan afveje hvordan du vil bruge oplysningerne. Der er da ingen grund til at skulle psykoanalyseres fordi man beder om lidt hjælp. 8-)

Har selv fået hjælp mange gange herinde og takker herfor. :)
Hvis man laver en tråd nogle dage tilbage, får en masse svar, og så laver man gud hjælpende en ny tråd på samme spørgsmål uden at referere eller bruge tidligere information , det kunne da godt være det trængte til lidt psykoanalyse fra medicinsk side :s Og at man ikke kan forklare sit andet indlæg, er da også synd. :((
dennisf skrev: fra min nyligt oprettede tråd - som du fik lukket på grund af det var samme person med samme dumme spørgsmål !:( har at gøre med disse problemstillinger i denne tråd ??
edit: Jeg fik btw, intet lukket, det valgte mods på dette forum selv, så ingen grund til at beskylde mig for andet end at påpege det åbenlyse, en dobbelttråd med samme emne.
Hvor er vi heldige vi har dig her til at holde øje med det hele.

Og det var jo ikke samme spørgsmål, den lukkede tråd var specifikt omkring "hvordan tester i for døde og stuck pixels". Døde og stuck pixels er jo overhovedet ikke nævnt i trådstarters første indlæg her.

Ikke at det betyder så meget!
Af dennisf
#267424
KBW skrev:
dennisf skrev:Korttids hukommelse ja - det gode ved det er at jeg hurtigt glemmer din nedladende attitude. og fejlen må være at du er i dette forum
Vi er mange der gerne hjælper hvis vi kan. Med tiltro til, at du selv kan afveje hvordan du vil bruge oplysningerne. Der er da ingen grund til at skulle psykoanalyseres fordi man beder om lidt hjælp. 8-)

Har selv fået hjælp mange gange herinde og takker herfor. :)
Og jeg mener også selv at jeg har fået de redskaber til at afveje de nævnte ting i de første oprindelige spørgsmål - og mange tak for det :)

Jeg oprettede den nye tråd netop som du er lidt inde på, at det ikke helt havde noget med hinanden at gøre - eller i hvertfald ikke hvad jeg kunne læse mig til havde med hinanden at gøre :o

Over and out
#267446
Dette emne omhandler fejlfinding på det C7-TV du som vel modtager på et tidspunkt? Pixelfejl går vel ind under "fejlfinding"? Du har dette emne til at køre videre i, men vi prøver at holde antallet af redundante indlæg på et minimum, så at lave nye tråde omhandlede hver eneste specifikke fejl, der kunne optræde på et TV giver ikke mening.

Og kan vi så holde de personlige angreb ude af vores forum, tak?
#269415
Torben Rasmussen skrev:Den nemme måde at teste for inhomogenitet, tint, banding mv. er faktisk blot nogle ensfarvede grå baggrunde. Disse er allerede indbygget i TV'et og kan findes i:
Billede/Billedindstillinger/Ekspert indstillinger -> Mønster: Indre
Så kan du cykle mellem niveauer af gråtoner, hvor de helt mørke er gode til at afsløre banding og de lyse er bedre til af afsløre tint-fejl.
KBW skrev:Gå Alle Indstillinger - Indstillinger for billedtilstand - Ekspertbetjeninger - Hvidbalance - Mønster- Indre - IRE - 5
Jeg har også fået et C7, men kan ikke kan ikke umiddelbart få ovennævnte "grå baggrunde" frem, når jeg går ind i de pågældende indstillinger? Skal TV'et stå på et bestemt input for at de kommer frem? For når jeg går ind i pågældende menu sker der intet når jeg ændrer på IRE-værdierne... O-O
#269422
Torben Rasmussen skrev:Mønster skal sættes til "Indre". Den står til "Ydre" som default.
Jeg satte også mønster til "indre", men det har ingen effekt at jeg så efterfølgende ændrer på IRE-værdien. Der kommer ikke noget gråt billede frem. Jeg havde ikke noget input, så den stod blot på baggrundsbilledet