Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dennisf
#267424
KBW skrev:
dennisf skrev:Korttids hukommelse ja - det gode ved det er at jeg hurtigt glemmer din nedladende attitude. og fejlen må være at du er i dette forum
Vi er mange der gerne hjælper hvis vi kan. Med tiltro til, at du selv kan afveje hvordan du vil bruge oplysningerne. Der er da ingen grund til at skulle psykoanalyseres fordi man beder om lidt hjælp. 8-)

Har selv fået hjælp mange gange herinde og takker herfor. :)
Og jeg mener også selv at jeg har fået de redskaber til at afveje de nævnte ting i de første oprindelige spørgsmål - og mange tak for det :)

Jeg oprettede den nye tråd netop som du er lidt inde på, at det ikke helt havde noget med hinanden at gøre - eller i hvertfald ikke hvad jeg kunne læse mig til havde med hinanden at gøre :o

Over and out
#267446
Dette emne omhandler fejlfinding på det C7-TV du som vel modtager på et tidspunkt? Pixelfejl går vel ind under "fejlfinding"? Du har dette emne til at køre videre i, men vi prøver at holde antallet af redundante indlæg på et minimum, så at lave nye tråde omhandlede hver eneste specifikke fejl, der kunne optræde på et TV giver ikke mening.

Og kan vi så holde de personlige angreb ude af vores forum, tak?
#269415
Torben Rasmussen skrev:Den nemme måde at teste for inhomogenitet, tint, banding mv. er faktisk blot nogle ensfarvede grå baggrunde. Disse er allerede indbygget i TV'et og kan findes i:
Billede/Billedindstillinger/Ekspert indstillinger -> Mønster: Indre
Så kan du cykle mellem niveauer af gråtoner, hvor de helt mørke er gode til at afsløre banding og de lyse er bedre til af afsløre tint-fejl.
KBW skrev:Gå Alle Indstillinger - Indstillinger for billedtilstand - Ekspertbetjeninger - Hvidbalance - Mønster- Indre - IRE - 5
Jeg har også fået et C7, men kan ikke kan ikke umiddelbart få ovennævnte "grå baggrunde" frem, når jeg går ind i de pågældende indstillinger? Skal TV'et stå på et bestemt input for at de kommer frem? For når jeg går ind i pågældende menu sker der intet når jeg ændrer på IRE-værdierne... O-O
#269422
Torben Rasmussen skrev:Mønster skal sættes til "Indre". Den står til "Ydre" som default.
Jeg satte også mønster til "indre", men det har ingen effekt at jeg så efterfølgende ændrer på IRE-værdien. Der kommer ikke noget gråt billede frem. Jeg havde ikke noget input, så den stod blot på baggrundsbilledet
Af Turbo
#269423
6 billeder i 3840x2160 - blå, grøn, gul, hvid, rød og sort på et usb stik synes jeg er godt til at se om der evt. er pixelfejl. Er der f.eks. en død pixel eller en fejlfarve, vil du ser den med det samme (du skal være tæt på tv'et).

Mønster i hvidbalancen vil du sikkert se nogle lodrette "sorte" steger ved 5% og dem slipper du ikke for - er de ikke værre end som vises i testen af B7, så ser du det ikke når du ser film.
http://www.flatpanels.dk/billeder/lgb7_large_25.jpg
(Det er faktisk lidt værre på mit og jeg ser det ikke når jeg ser film).

På de lyse billeder i Mønsteret skal du være opmærksom på farve-tint - hvis det er der, viser det sig som regel i form af et rødt eller gult skær, tit kun i den een side af skærmen. Det kan godt være irriterende når man ser film.

Andre test synes jeg ikke du skal køre - som du er blevet fortalt, så kan man altid finde fejl, nogle fejl lægger man først mærke til fordi man har fundet dem og så kikker man efter det hele tiden. Det vil så blive til et irritationsmoment.
#269424
Hvis man viser billeder på skærmen, så skal man lige være OBS på, at den gerne vil skifte til en anden billedprofil end dem den bruger ved visning af video. Ellers kan man nok finde en youtube-videofil af gråtoner.

Her er et eksempel på 10% grå:
https://www.youtube.com/watch?v=wgoAsUd7-Jc
#269466
Jeg fandt ud af det - der skulle være input på, så dukkede testbillederne op:)

Der var en smule vertikal banding, men ved sgu ikke hvor meget man skal tolerere. Der var en stribe helt i venstre side af skærmen på en 4-5 cm. bredde, som først kunne ses ved IRE 5 og 10. Hvad er normalt?

Som udgangspunkt tænker jeg det ikke er problematisk. Har ikke været generet af det ved normalt brug, men har til gengæld heller ikke fået brugt det forfærdeligt meget endnu...