Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af hifreak
#266689
Hej, var henne ved en god ven og ville prøve at afspille en MKV fil, som havde undertekst i selve filen. Fjernsynet kunne ikke se den undertekst der var i filen. Nu har jeg læst, at man ikke kan afspille en MKV fil med undertekst, med mindre man har den eksterne undertekst fil. Er det virkelig rigtigt det skulle gælde både Plex og Kodi?
Brugeravatar
Af bbplayer
#266690
Mest spændende her er hvordan fik du Kodi til at køre på et LG OLED B6 :) Eller fik du formuleret dig delvist forkert, og du har en anden boks med filmen på?
Brugeravatar
Af hifreak
#266692
bbplayer skrev:Mest spændende her er hvordan fik du Kodi til at køre på et LG OLED B6 :) Eller fik du formuleret dig delvist forkert, og du har en anden boks med filmen på?
Det var noget vrøvl jeg fik skrevet undertekster virker selvfølgelig fint fra PC og Kodi :)
Brugeravatar
Af DaneLaw
#266695
Har skrevet en del om det i tidligere indlæg, og nej det er visse begrænsninger i WebOS når det kommer til at takle embedded .sub & idx undertekster i en matroska container. (mkv)

Det skal helst være det gamle lette sub-format som .srt som bare skal names i samme kildekode, men embeddded undertekster som [.sub] og tidskoderne [.idx] har den visse problemer med.

-men underligt nok er det ikke alle mkv embedded videoer, for visse embedded-undertekster i matroska (mkv) kan den godt finde, dog er der et limit på 4 stk som man kan se ved at trykke på yderligere indstillinger på de mkv filer som den pudsigt nok godt vil acceptere og hvis lydspor eller subs er fremhævet kan de vælges, men som bekendt max 4 undertekster så hvis det er en mkv fil med et større udvalg af undertekster virker det nærmest sporadisk hvilke 4 den vælger som man kan vælge manuelt.

Samme scenario med visse af lydformaterne som trueHD 7.1 i en matroska container og nogle TrueHD vil den godt æde og i andre vil den ikke, og kan ikke finde en fællesnævner for hvad der trigger.
Har selv prøvet at kigge nærmere på mkv-gui-extractor og hermed udpensle de ting som er embedded i mkv containeren og evt manuelt tage .sub filen og tidskoderne .idx og sammensætte en srt fil med disse, men blev ikke synderlig klogere af dette' og var for meget hazzle. - så istedet bruger jeg bare Xiaomi Mi box's Android TV og via Kodi eller mxplayer eller xplorer æder den det meste og ikke mindst alverdens former for embedded undertekster samt også .iso filer < native kildestream-blok.

Samme med Dolby vision kan heller ikke få WebOS native player til at æde dolby vision via harddisk and nas, da playeren ikke magter at differenciere iso.
Senest rettet af DaneLaw 4. feb 2018, 22:41, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Af hifreak
#266696
DaneLaw skrev:Har skrevet en del om det i tidligere indlæg, og nej det er visse begrænsninger i WebOS når det kommer til at takle embedded .sub & idx undertekster i en matroska container. (mkv)

Det skal helst være det gamle lette sub-format som .srt som bare skal names i samme kildekode, men embeddded undertekster som [.sub] og tidskoderne [.idx] har den visse problemer med.

-men underligt nok er det ikke alle mkv embedded videoer, for visse embedded-undertekster i matroska (mkv) kan den godt finde, dog er der et limit på 4 stk som man kan se ved at trykke på yderligere indstillinger på de mkv filer som den pudsigt nok godt vil acceptere og hvis lydspor eller subs er fremhævet kan de vælges, men som bekendt max 4 undertekster så hvis det er en mkv fil med et større udvalg af undertekster virker det nærmest sporadisk hvilke 4 den vælger som man kan vælge manuelt.

Samme scenario med visse af lydformaterne som trueHD 7.1 i en matroska container og nogle TrueHD vil den godt æde og i andre vil den ikke, og kan ikke finde en fællesnævner for hvad der trigger.
Har prøvet kigge på nærmere via mkg gui extractor og udpensle de ting som er embedded og evt tage .sub filen og tidskoderne .idx og sammensætte en srt fil, men blev ikke synderlig klogere af dette, så istedte bruger jeg bare Xiaomi mi box Android TV og via Kodi æder den det meste og ikke mindst alverdens former for embedded undertekster..
Tak for det fine svar. Ved du om der er flere mærker der har problemer med det? Har selv en Nvidia Shield og den tager også alt. Hvis det er et generelt problem, så vil jeg da beholde min Shield engang jeg skifter til OLED. Måske min ven også er nødt til at investere i en box så. ::l
Brugeravatar
Af bbplayer
#266697
DaneLaw skrev:Samme med Dolby vision kan heller ikke få WebOS native player til at æde dolby vision via harddisk and nas, da playeren ikke magter at differenciere iso.
Dolby Vision virker fint fra NAS her (DLNA) , så det er ikke det som går galt.

Jeg mener ikke der findes nogle valide UHD DolbyVision iso's, da de ikke har knækket koden og folk kan ikke lave et direkte spejl af data, og måske derfor får du ikke DolbyVision at se på dem du mener har det?
Brugeravatar
Af DaneLaw
#266698
bbplayer skrev:
Jeg mener ikke der findes nogle valide UHD DolbyVision iso's, da de ikke har knækket koden?
FIRST Dolby Vision cracked disk in the internet!!
We didn't manage to get Dolby Vision pop up on our set.
If you do manage to get it pop up, comment your set up, TV model or media player and your method!
i.e: We didn't try burning the disk.


xxxxx.m2ts

Format/Info : Blu-ray Video
File size : 53.1 GiB
Duration : 2 h 15 min
Overall bit rate mode : Variable
Overall bit rate : 55.9 Mb/s
Maximum Overall bit rate : 109 Mb/s

Video #1
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Format profile : Main [email protected]@High
Codec ID : 36
Duration : 2 h 15 min
Width : 3 840 pixels
Height : 2 160 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0 (Type 2)
Bit depth : 10 bits
Color range : Limited
Color primaries : BT.2020
Transfer characteristics : SMPTE ST 2084
Matrix coefficients : BT.2020 non-constant
Mastering display color pri : R: x=0.680000 y=0.320000, G: x=0.265000 y=0.690000, B: x=0.150000 y=0.060000, White point: x=0.312700 y=0.329000
Mastering display luminance : min: 0.0050 cd/m2, max: 4000.0000 cd/m2

Video #2
ID : 4117 (0x1015)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Format profile : Main [email protected]@High
Codec ID : 36
Duration : 2 h 15 min
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0 (Type 2)
Bit depth : 10 bits
Color range : Limited
Color primaries : BT.2020
Transfer characteristics : SMPTE ST 2084
Matrix coefficients : BT.2020 non-constant
Mastering display color pri : R: x=0.680000 y=0.320000, G: x=0.265000 y=0.690000, B: x=0.150000 y=0.060000, White point: x=0.312700 y=0.329000
Mastering display luminance : min: 0.0050 cd/m2, max: 4000.0000 cd/m2

Audio #1
ID : 4352 (0x1100)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Format profile : X / MA / Core
Mode : 16
Format settings, Endianness : Big
Muxing mode : Stream extension
Codec ID : 134
Duration : 2 h 15 min
Bit rate mode : Variable / Variable / Constant
Bit rate : Unknown / Unknown / 1 509 kb/s
Channel(s) : Object Based / 8 channels / 6 channels
Channel positions : Object Based / Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : / 48.0 kHz / 48.0 kHz
Frame rate : 93.750 FPS (512 SPF)
Bit depth : / 24 bits / 24 bits
Compression mode : / Lossless / Lossy

Audio #2
ID : 4353 (0x1101)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Mode : 16
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : 130
Duration : 2 h 15 min
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 255 kb/s
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : Front: L R
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 93.750 FPS (512 SPF)
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 248 MiB (0%)

Audio #3
ID : 4354 (0x1102)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Mode : 16
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : 130
Duration : 2 h 15 min
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 768 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 93.750 FPS (512 SPF)
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 747 MiB (1%)

Audio #4
ID : 4355 (0x1103)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Mode : 16
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : 130
Duration : 2 h 15 min
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 768 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 93.750 FPS (512 SPF)
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 747 MiB (1%)

Audio #5
ID : 4356 (0x1104)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode : Dolby Digital
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : 129
Duration : 2 h 15 min
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 192 kb/s
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : Front: L R
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 31.250 FPS (1536 SPF)
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Delay relative to video : -8 ms
Stream size : 187 MiB (0%)
Service kind : Complete Main

Text #1
ID : 4768 (0x12A0)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144

Text #2
ID : 4769 (0x12A1)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144

Text #3
ID : 4770 (0x12A2)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144

Text #4
ID : 4771 (0x12A3)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144

Text #5
ID : 4772 (0x12A4)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144
Har undladt info som release gruppe, og nu mere DV kildeformatet i sig selv som er interessant.
Har ikke selv bluray brænder så kan ikke brænde iso'en og se om en given Dolby Vision BD'afspiller vil æde den og validere at det vitterlig er DV-formatet som er klippet, dog kan jeg afspille iso'en via Kodi < iso < streamblok og ja ser imponerende ud, men selvfølgelig uden dolby vision symbolet popper up, kun HDR så vidt jeg erindre.

men stadig, vi kan snuppe DV-promofiler fra 4K media i et .ts format som [LG Dolby Trailer 4K Demo.ts] og som LGs native player æder fint fra diverse kilder med DV-understøttelse, men m2ts vil den ikke æde og selvfølgelig heller ikke mounte en given iso.

bbplayer, hvad mener du når du skriver du afspiller fint DV fra din NAS, er det bare med henblik på ovennævnte .ts promofilm.?

------------------
hifreak skrev:Ved du om der er flere mærker der har problemer med det? Har selv en Nvidia Shield og den tager også alt. Hvis det er et generelt problem, så vil jeg da beholde min Shield engang jeg skifter til OLED. Måske min ven også er nødt til at investere i en box så. ::l
Er selv ret vild med WebOS som udgangspunkt, men app-mangel er en hæmsko og så gerne at LG gik på frier fødder til Kodi-baglandet <B :D og så WebOS fik Kodi support men om det overhovedet er muligt i WebOS ecosystem skal jeg lade være undsagt.
I det hele taget er tredeparts-medieplayer en mangelvare i WebOS

Bruger selv denne billige 39USD androidboks Xiaomi Mi box international version fra 2016 med HEVC Vp9-2 HDR 4K og som hænger bag på og fungere okay som et alternativt til dualscreen input eller generel app-mangel,
Billede

men når du har en Shield så er det selvfølgelig oplagt som særskilt medieboks og sådan en Shield vil også være markant stærkere end ovennævnte boks jeg bruger, og selv nutidige OLED skærme med Android komme til kort og besidder en SoC/system on chip som ikke når Nvidia Shield til sokkeholderne Shield Tv er vist 200% stærkere end de nuværende Android TV SoC's møntet på benchmarkværdier..