Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#266817
Du kan ikke sammenligne pc skærme og tv skærme. Til Pc er IPS paneler det foretrukne, men ikke til tv skærme..

Jeg har ingen anelse om hvordan du har fundet frem til at der er bedre farve på IPS paneler, det er ny viden for mig
Af Grandahl
#266818
Det forholder sig sådan med 4k som med det eksempel med HD og mindre skærme der bliver tydeligere.. Det er tydeligere jo større skærmen er.

Har lige forgæves prøvet at finde en Artikel her på FP hvordan 4K/ eller UHD virker, kunne ikke lige finde den.
Af 3Drawing
#266821
Hej

UPS, der kørte jeg på min gamle monitor erfaring. Tror lige jeg vil hurtigt trække det meste tilbage omkring IPS og VA når det kommer til TV. MEN af alt hvad jeg har læst på monitor siden så har jeg ikke meget fidus for alle paneltyper end IPS og OLED. Og så igen, jeg er i dette forum fordi jeg søger hjælp til at finde et TV. Tror jeg skal lytte mere.... :-)

Takker...
Af lennon
#267014
Den virkelige verden starter ved 55" , - alt mindre synes at blive niche . .
Af Steen Bay
#267015
lennon skrev:Den virkelige verden starter ved 55" , - alt mindre synes at blive niche . .
Ja, det lader til at TV producenterne gerne vil have os til at købe store TV. De får dog ikke mine penge før de leverer et kvalitets TV på 43-45". Mon ikke det vil gå op for dem på et tidspunkt at der er et pænt stor marked for gode TV i den størrelse.

P.S. - XF85 kan som nævnt tidligere i tråden fås i størrelser ned til 43". Det er dog et skridt i den rigtige retning da den mindste XE85 var 55". X850F, den amerikanske version af XF85, kan dog kun fås i 65" og opefter. Nok et bedre marked for de mindre størrelser her i Europa.