Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af michelskovbo
#266584
Jeg har i dag været på udkig efter nyt OLED, og er ret meget i tvivl om hvilket af ovenstående tv jeg skal vælge.

Har Sony mand med stort S (nok mest pga deres motionflow) men er lidt lunken ved tanken om tykkelsen på A1 ifht. ophæng.

Jeg har idag set begge tv, dog i 55” og synes de begge performer rigtig godt. Sony’en en my bedre ved bevægelse, men ikke meget. Sonyen kunne dog lide meget lidt af banding ved fodbold, hvor LGen ikke havde dette fænomen.

Er der nogen herinde som har stået i samme situation, og har et par gode råd?

Tv’et skal gerne købes inden søndag.

Sony KD65A1 kan jeg få til omkring 20500,-
LG OLED65C7P kan jeg få til omkring 17500,-
(Priser er efter udregnet rabat hos Elgiganten)
Brugeravatar
Af DaneLaw
#266585
det vigtigst er nok nærmere hvad er dine planer med et nyt OLED.
fx' op på væggen eller kan du udnytte A1s stafeli-stand, for hvis du besidder et mansion i bedste bo'bedre stil og kan udnytte stand'designet på A1 som et møbel i sig selv, så er A1 klart det oplagte.

men der'udover er billed-kvaliteten meget ens, dog er peak en anelse lavere på A1 vs B/C7V
og SDR real'scenepeak brighness er +35% hjøjere på B/C7 iflg deres test.
Disse værdier er fra Rtings anmeldelser, og modeller som er købt på almen forbrugerbasis for at fjerne risikoen for at producenterne cherry'picker til en given anmeldelse..
LG OLED B/C7 målinger.
Billede

Sony A1
Billede

Her 2016 LG B6
Billede
Brugeravatar
Af michelskovbo
#266605
Det skal op og hænge på væggen - og tror primært det er den eneste grund til jeg overvejer LG’en lidt mere.
Jeg har intet HDR materiale endnu, min NUC kan kun køre 1080p og ligeså med min receiver - så dette skal opgraderes i fremtiden for at få glæde af 4K, HDR mm.