Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#266582
Nu har jeg læst de tidligere tråde igennem uden at blive meget klogere.

jeg står og skal købe et tv til soveværelset, havde ellers tænkt på et 32" men der er ikke det store udvalg.

Så fald jeg over det 40" Samsung MU6195 som der er listet på prisguiden til 3222 kr, er det et fornuftig tv til soveværelset?
Det eneste signal der vil blive brugt er chromecast kombineret med boxerplay.

Eller skal jeg købe et bedre et til stuen, hvor jeg har et 49" LG 49UF680V, det har jeg været fuld ud tilfreds med (når man tænker på at den kun har kostet 3999 på en black friday). I stuen bliver der brugt to signaler chromecast kombineret med boxerplay og HDMI fra computeren (film).

Hvis jeg skal opgradere det i stuen og smide det gamle ind i soveværelset, hvad vil i så anbefale? budget omkring 5000 +/- og vil gerne have et 49" igen

Er det Sony XE80 49" som power har til 3999 kr bedre end mit nuværende LG?
Senest rettet af spacedog 3. feb 2018, 00:23, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
#266586
Jeg har lige selv herinde fået hjælp til et soveværelsestv..

Det blev så et Panasonic Plasma tv" da teknologien spiller fint med streaming/Chromecast

Samsung MU er et fint tv til soveværelset.
Af bphhm
#266587
Med hensyn til Samsung MU6195 vil jeg anbefale dig at tage ud i en butik og se det side om side med MU6475. Så kan du lettere selv afgøre om det er et godt TV til 3.222 kr.

Jeg valgte det selv fra og købte et Sony 49XE9005.
Af Supergris
#266589
Det virker mere oplagt, at benytte sig af det gode tilbud på Sonyen, og så smide det gamle ind i soveværelset, hvis størrelsen ikke er noget problem.

Uden at kende LGen, vil jeg vurdere, at Sony XE 80, som du har kig på, er et bedre TV, til det formål, det skal bruges til i stuen, da det ret sikkert har et bedre sortniveau.
Om ikke andet, så er LGen nok bedre i soveværelset end Sonyen, da det er udstyret med IPS-panel, der er mindre kritisk for betragtningsvinkler, som jo ikke altid er ideelle i sådanne rum.

PeterD, hvad er det, der gør, du mener plasma, er specielt egnet til streaming/Chromecast?
#266591
Ja ud fra de test jeg har læst af Sony XE 80 så skulle det være et habilt tv til pengene og at power har tilbud på det gør det kun bedre, at det så har indbygget chromecast er også win så slipper jeg for at skulle købe en. Jeg tager ud og kigger på det i morgen eller søndag.

Jeg har lige målt lidt afstand fra tvet, i stuen sidder jeg lige omkring to meter fra det, og i soveværelset kommer jeg til at ligge tre meter fra det så det skulle ikke være noget problem....

men ellers kan jeg jo bare bestille på nettet og afhente det i butikken, så er jeg sikker på 14 dags fortrydelsesret
Senest rettet af spacedog 3. feb 2018, 00:24, rettet i alt 1 gang.
#266606
Sony XE 80 er også et tv med IPS panel Supergris.. Om du vælger det eller LGén må blive en smagssag
#266634
Ja, det har jeg faktisk selv lige fundet ud af, selvom det var ret svært at finde informationen, der ikke engang er tilgængelig på Sonys egen hjemmeside (her på siden, har de en god oversigt, over alle Sonys modeller 2017: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1487919196).

Hvordan den er, i forhold til de større modeller, har jeg ikke erfaring med, dog lader det stadig til, at være et godt køb, til 3999 kr.
Hvilket TV, der så er bedst som stuealter, kan jo bedst afgøres, når de begge står hjemme i egen stue.

Hvad gik den ud på, mht. om "svin kan se TV?"

Har det noget med mit navn at gøre? :)
Af jng
#266654
Supergris skrev: ..
Hvad gik den ud på, mht. om "svin kan se TV?"

Har det noget med mit navn at gøre? :)
Naturligvis ikke. Jeg kalder jo ikke ordentlige personer for “svin”.
Vedhæftede filer
fp2.jpg
fp2.jpg (39.35 KiB) Vist 2064 gange
#266669
Hvis det billede, du har uploadet, skulle være for at forklare, må jeg indrømme, jeg stadig er HELT blank!
Jeg har læst begge tråde igennem, der står i den .jpg, du har uploadet, uden at blive klogere.
Kan du forklare lidt nærmere?
#266671
Supergris skrev: Hvad gik den ud på, mht. om "svin kan se TV?"
Har det noget med mit navn at gøre? :)
Det var noget med en stavefejl spacedog lavede, der blev rettet efterfølgende. Så ikke hvad det var, men kan ikke tro det havde noget med dit brugernavn at gøre.