Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jensj300
#266327
Jeg har aldrig haft et TV med ambilight, og vil derfor meget gerne vide om ambilight er et must have eller et nice to have?

Jer der har ambilight bruger I det, og ville I købe et TV med ambilight igen?
Af Bjur
#266328
Jeg synes ikke det er must have. Jeg har det på mit POS9002, og synes selv ved laveste styrke det kan ødelægge OLED oplevelsen lidt. Måske bare mig, men foretrækker normalt afdæmpet lys bag tvet.
Af EH10
#266329
Nice to have da ikke alle bryder sig om det. Med det sagt så synes jeg det fungerer super godt og giver en fed effekt til både film, spil og sport. Jeg kører selv fuld ambilight lysstyrke på mit POS9002.
Om jeg vil købe et Philips tv næste gang ved jeg ikke, men lige nu er jeg super tilfreds med ambilight.
Senest rettet af EH10 30. jan 2018, 08:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af matthiasnielsen
#266330
Det er ikke et must have.

Jeg er dog selv rigtig glad for det på mit POS9002. Jeg har også købt Philips Hue pærer, som fungerer sammen med Ambilight funktionen. Når jeg gamer eller ser film er Ambilight+hue setup det eneste belysning, jeg har i stuen, og det synes jeg fungerer godt.
Af lennon
#266334
Ambilight m statisk hvidt lys o en farvetemp på 6500 kelvin er et must have,da det fremmer billedoplevelsen på den positive måde . Ambilight m skiftende farver er støj , hvis man går efter perfekt billedoplevelse i forhold til producer/produktion - og det er ikke en smagssag .
Af arsenio3d
#266335
Har bestilt et Philips 65PUS8102 og håber det kommer denne uge, så kan jeg komme med min mening :)

Det var ikke grunden til at jeg købte det fremfor et andet, men det er da meget rart at have med indbygget.

Er der nogen der ved om man kan bruge en philips hue lightstrip til at gøre TV'et '4 sidet' amibilght?
Ved man kan bruge hue lamper, men en strip ville vel være at foretrække.
Af Flubber
#266336
Jeg har, ligesom flere andre, også et POS9002. Jeg er super flad for det. Jeg kører med dæmpet statisk hvidt lys og det er tændt permanent på mit TV. På mit gamle TV havde jeg installeret LED-strips fra IKEA på bagsiden, men det er meget mere lækkert med det indbygget.

Jeg vil dog stadig sige at det er nice-to-have. Men havde jeg ikke haft det indbygget havde jeg nok i stedet købt nogle Hue strips og sat bag TV'et i stedet. Det giver, for mig, en meget mere behagelig oplevelse.
Brugeravatar
Af bbplayer
#266337
Jeg har ambilight :) Dog ikke indbygget i tv, og endnu ikke Philips HUE baseret men tæt på.

Statisk hvidt lys for det meste her, jeg synes når jeg tænder det giver et lidt anderledes bedre billede oplevelse men det er dog ikke tændt hver dag, man kan blive træt af dette også.

Jeg har sat LED lister på bagsiden af mit LG OLED tv , det holder, selvom det altså kræver endnu en remote for at tænde det.
arsenio3d skrev:Er der nogen der ved om man kan bruge en philips hue lightstrip til at gøre TV'et '4 sidet' amibilght?
Jeg vil formode at du kan, da Philips HUE kan styre lyset, så hvis du sætter den 4. side ind i gruppen, så burde det virke. Men med forbehold :)
Af Supergris
#266348
Hvis det var et must have, så ville Philips jo sidde ene på TV-tronen, så svaret må være et rungende: "Nej", men nogle synes det er FEDT...
Af Bjur
#266360
lennon skrev:Ambilight m statisk hvidt lys o en farvetemp på 6500 kelvin er et must have,da det fremmer billedoplevelsen på den positive måde . Ambilight m skiftende farver er støj , hvis man går efter perfekt billedoplevelse i forhold til producer/produktion - og det er ikke en smagssag .
Hvordan får du det frem på Ambilight? Er det den ISF indstilling der skal bruges?
Og kan man få det frem på lightstrip også, da jeg har det på et af mine TV som 3 sidet lys.