Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af michelskovbo
#266200
Halløj

Da jeg netop har fået udfordringer med min Sony 65XD93 skærm (knægtens legetøj på afveje) står jeg og skal finde ud af hvad min kommende skærm evt. skal være.

I tilfælde af jeg måske skal have en ny skærm, i stedet for en reparation/ombytning da modellen er udgået, vil jeg gerne være lidt på forkant.

Jeg har en væg hvorpå der er monteret skiffersten, og disse er næsten umulige at bore igennem. Jeg havde store udfordringer med mit XD93 som dog tilsidst blev monteret fint på det medfølgende vægbeslag.

Mit spørgsmål går på, om det er muligt at genbruge denne "bøjlestang" til et nyt TV?
Billede

Beslaget til TV'et er lavet til XD93, men såfremt hullerne passer, kunne jeg vel også benytte dette til fx en XE93 eller A1 evt? A1 er jeg klar over kommer noget længere væk fra væggen.

Hvis der sidder en med en par vise ord vedr. nyt TV, er jeg lytter øre. Jeg har dog 65" og Sonys Motionflow som krav.
Min største anke ved XD93 er store DSE/banding problemer som især er MEGET synligt ved fodbold.
Jeg har fået TV'et ombyttet 4 gange inden for det sidste år, senest i september måned. Det sidste eksemplar var acceptabelt, omend jeg blev mere og mere træt af dette problem.
Lider XE93 modellen af samme problem?
Kan se at pt. koster A1 20999, mens XE93 koster 22999, hvilket får mig til at trække over i OLED lejeren, selvom afstand til væg, vil være 10cm.
Af BrianH
#266202
Spørger du om dit beslag passer på A1, eller på et vilkårligt tv?
Hullerne følger vesa standarden på alle tv
Brugeravatar
Af michelskovbo
#266204
Det er jeg klar over.

Det som er specielt ved dette TV, er at beslaget som sidder på TV'et, blot er en "bøjlestang" som sættes ned i to huller i toppen af TV'et. Dette vil ikke være tilfældet i et nyt Sony TV, da denne løsning ikke er på de nye TV.