Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Birgittev
#266160
Håber virkelig på jeres hjælp.
Jeg er på jagt efter et enten 43” eller 40” tv.
Jeg har ikke haft tv i nogle år, så har læst nærmest alle kommentarer herinde omkring køb af tv, men er alligevel usikker ud fra de kriterier jeg skal bruge tv’et.
Jeg har været i Elgiganten, og han var meget opsat på at sælge mig et https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue40mu6475
Jeg kikkede selv på Philips https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... -43pus7202
Men sælgeren mente at samsungen var klart bedre til mit behov - han sagde det også fåes i 43” hvilket jeg dog ikke mener er korrekt ...
jeg skal udelukkende bruge tv’et til at se film, netflix og DR appen dvs umiddelbart intet flow tv.. måske på sigt et boxerskort i, men med mit tv-forbrug pt er det ikke planen :) er blot træt af at se på iPaden :)
Hvad mener I - hvad er bedst til mit behov.. prisen er ikke en stor faktor omend den gerne skal holdes under 8-10.000 :)
På forhånd tusinde tak for hjælpen!
Af MKjaer
#266161
40-43 er en utaknemmelig størrelse, da den ikke er særlig populær mere - og dermed findes de bedste tv ikke i den størrelse og dem der findes er forholdsmæssig dyre. Dit budget giver adgang til større og bedre tv, hvis du ville overveje det.

Husk at power giver 20%rabat på køb i butik denne weekend.

Personlig er jeg mere til Sony end Samsung eller Phillips.

Et bud kunne være dette, fornuftigt tv til fornuftige penge, især når der indregnes 20% rabat
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-520081/
Af Grandahl
#266164
Jeg ville selv gå efter et tv med VA panel, hvilket for mig ville udelukke den Philips og den Sony som Mkjaer foreslår..

Men med det budget du har, er der også mulighed for bedre.
Af MKjaer
#266165
For en person som kommer fra en ipad, og som ikke har det store fjernsynsforbrug er det ikke et IPS panel som virker afskrækkende. Samt I denne størrelse ser jeg faktisk bedre de betragningsvinkler (IPS) som et klar fordel idet man måske ikke altid sidder lige foran tv’et. Har man ikke haft et tv længe har man måske ikke behovet for at give det en central placering i stuen - men det er selvfølgelig kun noget trådstarter kan svare på.
Af Birgittev
#266170
Tusinde tak for jeres svar..
tv’et skal hænge på en væg mellem to vinduer. Væggen er 120 bred og jeg ved godt at så kunne jeg teoretisk godt klemme et 49” ind, men synes det bliver for dominerende.. synes godt der må være lidt luft mellem paneler og tv’et..
og ja... det er et mega utaknemmelig størrelse tv ?.. man betaler meget for lidt...
som I kan høre, er det ikke økonomien som afskrækker - kun det æstetiske..
Af Birgittev
#266172
Og forøvrigt, tusinde tak for tippet med Power, det havde jeg ikke set !
Jeg var faktisk også i power tidligere på ugen, men ramte ind i en heftig sælger, som overhovedet ikke lyttede til mine behov, så der fortrak jeg hurtigt fra :)
I min fjernsyns jagt fandt jeg hurtigt ud af at man ikke kan sætte sin lid til ekspedienterne - der bliver sagt meget salgsgas, så derfor denne tråd, så jeg selv kunne danne mig et billede af hvad jeg skal købe inden jeg kommer i butikkerne igen ?
Af MKjaer
#266174
Hvis du kunne overtales til at klemme en 49 ind så er Sony EX9005 på tilbud til 6666. Det anses blandt mange som bedste model til prisen i år. Eneste negative er at du betaler næsten det samme for 49 som for 55 når den er på tilbud. Det fås ikke mindre.

Hvis prisen er underordnet og det er design som tæller mest, så er Samsung the frame måske værd at kigge nærmere på. Der er en anmeldelse her på siden.
Senest rettet af MKjaer 27. jan 2018, 13:29, rettet i alt 1 gang.
Af bphhm
#266177
Jeg er i samme situation at jeg søger et TV i 40-43" størrelse. Du kan se min tråd her.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... ad#unreads

Jeg ville bestemt også pege på Samsung'en (MU6475) specielt i forhold til den billigere variant MU6195. Bemærk at MU6475 er billigere i Hifiklubben (ca. 5.000 kr.) Det kan ikke fås i 43".

Når det så er sagt så er 20% rabat på Sony 43XE8005 bestemt et rigtigt godt tilbud men det har IPS panel med god betragtningsvinkler men lavere sortniveau. Jeg vil tro at Samsung'en har bedre smart home del. Med VA panel har Samsungen også bedre sort niveau.

Philips har jeg aldrig været fan af.
Af Birgittev
#266179
Jeg vil gerne undgå 49” da det ikke kommer til at fungere - jeg har været igang med tommestokken, og det bliver ganske enkelt ikke kønt :(...
the frame er egentlig et godt bud, jeg så den i butikken og med rammen bliver det lidt voldsomt ...planen er forøvrigt at tv’et skal op og hænge og skal kunne trækkes ud og være på skrå ift sofaen (og tilbage igen, når det ikke bliver brugt :))
Elgigant manden nævnte noget omkring motoren i tv skulle være kraftig når man streamer, for at billedet ikke hakker og fryser... giver det nogen mening for jer ?
Af MKjaer
#266182
Første regel ved tvkøb: lyt ikke til ekspedienten i EG, Power osv
Anden regel ved tvkøb: lyt ikke til ekspedienten i EG, Power osv
Tredje regel ved tvkøb: lyt ikke til ekspedienten i EG, Power osv
Fjerde regel ved tvkøb: lyt ikke til ekspedienten i EG, Power osv
....
....
.... (gentag i det uendelige)

Hvis tv skal trækkes ind/ud i forhold til sofaen så vil jeg klart anbefale et tv med IPS panel, da det giver mere fleksibilitet i det daglige pga de bedre betragtningsvinkler.

PS. Hvis du køber i EG og Power, så husk også at tænke dig godt om inden at du siger ja til tilbud om kalibrering og ekstra forsikring.
Af Birgittev
#266186
bphhm: jeg læste godt din tråd - du er så heller ikke kommet nærmere hvad du vælger ?
Mkjaer: ingen forsikring til mig, og ift kalibrering tænker jeg at det skal være en del af rabatten :)
Af Steen Bay
#266197
Birgittev skrev:Jeg vil gerne undgå 49” da det ikke kommer til at fungere - jeg har været igang med tommestokken, og det bliver ganske enkelt ikke kønt :(...
Jeg har samme 'problem', synes heller ikke jeg har plads til et større TV end ca. 43" (og ønsker det egentlig heller ikke, selv hvis der var plads nok), men desværre så er der ikke rigtig noget 43" TV på markedet med en god HDR (High Dynamic Range) gengivelse. HDR betragtes af mange som et stort fremskridt og vil nok blive mere og mere udbredt de kommende år, men som det er lige nu, så skal man altså op i størrelse til f.eks et 49" Sony XE9005 for at få en rimelig god HDR gengivelse.