Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mickelsen
#266106
I mit næsten desperate forsøg på at finde et 100hz tv til soveværelset er jeg faldet over et Philips 7272 i Elgiganten.
Jeg har været forbi et par gange og kigge på det. Havde en USB med med lidt film, og syntes billedet stod glimrende, også de sorte farver til trods for IPS panelet.

Til gengæld syntes jeg opløsningen fra Youtube var ekstremt pixeleret, er det fordi Phillips er dårlig til at streame fra Youtube (Mener codex, og bitrate og hvad det nu ellers hedder), eller var jeg bare ude i virkelig dårlig net forbindelse i begge Elgiganten? :o

Mit største problem er der ikke er noget TV signal man kan teste?
Er der nogen som har erfaringer med tv billedet, eller hvad jeg kan forvente. ;;)

På forhånd tak!!!
Af winwiz
#266471
Jeg har selv et 55pus7272 i stuen og synes tv billedet er godt. Er ikke ekspert men synes tv'et har fin opscalering fra sd/HD til 4k. Vores pus7272 er kalibreret af Elgiganten men jeg synes der mangler detaljer i mørke film. Har gamet lidt på tv'et men den indbyggede grafik processor fra mediatek har mildt sagt ikke mange kræfter, vil tro de nye 2018 modeller klarer det lidt bedre.
Mht til YouTube er det ikke noget jeg har tænkt over så tror det er OK.
Selvom tv'et ikke er perfekt er vi generelt tilfredse med det og konen elsker ambiligt :D