Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#266140
Det er C7 jeg har. Der er lille forskel ift B7, nemlig at der er 3 HDMI i siden og 1 bagpå, hvor der på B7 er 2 i siden og 2 bagpå. Jeg har alle 4 i brug. Bemærk at det kun er den i siden, som har HDMI ARC, som jeg skal bruge til min soundbar. USB stikket i siden er også det eneste der er USB 3.0.

Jeg tænker også, at de to HDMI stik bagpå B7 måske kan give problemer med vinklede HDMI stik, da de sidder så tæt ovenover hinanden og derfor kommer til at gå for tæt på hinanden. Jeg bruger vinklet HDMI på den ene indgang bagpå C7 og også vinklet antennestik. Jeg tror ikke du kan klemme alm. HDMI stik i bagpå hvis det skal vægmonteres tæt på væggen (ihvertfald ikke med Thin205 beslaget).
#266216
Som jeg ser det, kan man næsten altid få et tv til at hænge fint på væggen, uden at det kan ses - det afhænger bare af hvor kreativ man er, og hvor meget tid man har lyst til at investere i det (og hvor meget det må svine - her kan man afdække men plastic).

1.) For diverse kabler der skal løbe bag tv'et, der forhindrer det i at gå helt ind i mod væggen, kan man bruge en multicutter med diamant klinge (hvis mursten), og så have tegnet op hvor disse kabler skal løbe, og hvor tykke de er, og så fjerne det materiale fra væggen der forhindrer at tv'et er helt flush med væggen.

2.) For at ikke kunne se diverse kabler fra siderne, så kan man jo købe en aluminiums vinkel liste ', f.eks 20mm x 30mm x 2mm i godstykkelse (eller hvad der præcist skal bruges) , og så evt. bruge en kap/gering sav, hvis man påtænker at sætte 4 op, så alle kanter er skjult. Så er det bare at bore huller i den del af vinklen der skal sidde op i mod væggen - eller bruge dobbeltklæbende tape. Sidst men ikke mindst kan man jo så også male dem hvide.

3.) For den helt exceptionelle løsning kan man måle hele tv'e op, og alle kableføringer etc. og så med multicutter undersænke hele tv'et ind i væggen, så når tv'et sættes på beslaget, kan overfladen være flush med væggen, eller 1-2 cm ud fra væggen - nok til at man ikke kan se kablerne - ja, det sviner og ja, det er en masse arbejde. :p

Blot nogle forslag, så du istedet for at vælge et "sub-par" tv, kan vælge det rigtige - men ja, 3.) der skal man virkeligt ønske det... :)
#266217
Kommer nok meget an på hvor man bor, for at begynde at underminere en fx bærende væg i et lejlighedskompleks, ved at skære ud så bagkasse og kabler kan proppes ind.

og når man så når ind til naboen eller det hele siger kapow, - kan man selvfølgelig henvise til Flatpanels og argumentet "jamen jeg skulle bare havde mig sådan et wallpaper'agtig TV"- :p
#269773
Efter at have kigget lidt på både LG 55B7 og 55C7 i Elgiganten og Power i dag, vil jeg lige dele nogle af mine "opdagelser", som jeg ikke selv var opmærksom på, før mit kiggeri i dag:
- 55C7 er 2 mm tyndere end 55B7
- De bagudvendte stik på 55B7 er til gengæld forsænket dybere ind i kabinettet - ca 3-5 mm, vil jeg vurdere. På B7 er er 27 mm forsænkning at gøre godt med.
- 2 HDMI bagudrettet på B7 vs 1 på C7 (nævnt flere gange herinde også i denne tråd).

Jeg tænker umiddelbart, at denne dybere forsænkning kan være en fordel for B7, da der nemmere kan føres optisk kabel og bløde eller vinklede HDMI-kabler, end der ville kunne på C7.

Jeg har indtil i dag troet, at C7 og B7 havde samme dybde, og at forskellen kun var på den sølvgrå vs sorte ramme, samt 2 vs 1 HDMI bagudvendt.

(Jeg har fået påske-pip og fristes af et 2017 OLED. Men jeg kan dog ikke finde ud af, om jeg kan leve med at gå 3" ned i størrelse i stuen og smide 58" TV'et med VA-panel ind i ekstraværelset)
#269820
C7 har vist en ekstra ramme som tilsyneladende fortsætter og gøre kanterne en anelse større iforhold til fx B7V da selve OLED-panelets dimension jo er det samme (dog usikker på om det er plastik&acryl på C7V men antager det er' hvis det ej er glas), og nok også derfor at C7 listes med en anelse større kanter/bezels på displayspecifikationer og hermed mindre displayprocentværdier kva den samlet overflade end B7's design og en metalramme som jo stopper og krænger med rundt og det er megel vel denne ekstra C7V akryl-dimension som gør at du måler en mindre dybde hvis kanten på B7V allerede er stoppet på dette tidspunkt.?,,
Nok en semiløsning fra LG a' la at give et hint til de mere pebrede on-glass design modeller[E,G,W] og derfor C7V-modellen har denne ektra sorte plastikkant som forsætter efter metalkanten på B7 stopper..
finder lige dokumentationen og ville være kanont hvis du fysisk har målt disse to modeller' så kan det være du kan bekræfte disse antagelser da jeg alene forholder mig til specifikationsværdier som viser at der er mere kant på C7 end B7.
Billede

display-spec-
Billede

Tror du ikke det er denne ekstra kant som gør at du kommer frem at den yderste kant er tyndere, hvis selve kant'bezels er større på C7 og selve displayet udgør en mindre procent på C7 end B7 men i givet fald er det i en størrelsesorden hvor mn næppe kan sanse det medmidnre man har dem side by side.
interface-joystikket er også til forskel da det sidder bag på C7 til højre og hvor det sidder forneden og bag standby dioden på B7 men har har dog ike hørt noget om at det skulel være ne gene at komme til joystikket på C7 ved vågmontering så nok alene kosmetisk-.

Har lige tjekket dybden på B7V med lidt tyndt mellemlægningspapir så metalskydelæren ej lavede mærker og kom frem til at rammen er 5mm ved selve kanten og få mm inde på panelet falder tykkelsen til 3.6mm :)
#269888
DaneLaw skrev:....
Var det et svar til mine observationer om forskel i tykkelse samt plads til stikkene?

Jeg talte ikke om selve TVets rammes tykkelse, men om den samlede specificerede tykkelse på henholdsvis 48.x mm (B7) og 46.x mm (C7).

Og der hvor jeg omtalte B7 som at have en fordel er dog, at stikkene er lidt mere forsænkede i bagsiden af TV-kabinettet på B7 end på C7.
Nedenfor er markeret ud fra to billeder jeg blot har fundet via Google:
Billede
Vedhæftede filer
LG_55_B7_vs_C7.jpg
LG_55_B7_vs_C7.jpg (70.74 KiB) Vist 1118 gange
#269932
Nej det var i relation til tykkelsen og forholdet disiplay area, hvor C7V har en anelse større kanter end B7V og kanten fortsætter på C7V ud i dette sorte ekstra plastikmatriale og det er dette ekstra matriale som giver indtrykket af smallere kant, hvor det på B7V stopper og metalbagsiden krænger rundt om panelet...
Du kan se det på ovennævnte billeder, samt displayspecs
< displayarea-værdier.
Men hvis værdierne holder stik, så er det ganske begrænset og næppe noget man kan sanse medmindre man har dem side by side
C7V har en displayarea på 94.16% hvor B7V har 94,61% altså hvor meget af skærmens overflade som dækkes af reelt display.
Men virker til at være få mm som dette sorte ekstra plastikmatriale fortsætter på C7V efter metalkanten stopper..

Men det er generelt hip som hap hvilket af disse 2 som gør sig bedst på en væg, hvis det er en mørk væg ville jeg dog tage C7V da metalrammen ellers kan undergrave, men nok de færreste som har mørke vægge, og på en lys væg sanser man ikke metalrammen..
dog skal man havde in mente at joystikket sidder bagpå på C7V hvor det sidder under standby dioden på B7V men nok begrænset hvor tit man skal bruge dette.
og så har den ene USB port skiftet plads på C7V med en HDM port.

mcha@ have også in mente at de billeder du paster er US versioner og UI sockets er forskellge iforhold til vores, såsom analog socket ikke er på vores (det gule stik).

PÅ US-versionen får man en adapter til denne gule analog socket, men ref til HDMI og USB er der ingen større forskel på US vs EU mig bekendt..