Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#266074
I vores hus ser vi meget vores TV fra siden, og det er derfor meget vigtig (for min kone), at TV’et hænger flot på væggen, og man ikke kan se grimme kabler mm.

Bag ved TV’et har jeg et stort rør som er gemt inde i muren, og går ned i møblet nedenunder, så det burde være muligt at hænge TV’et flot op.

Vi har kigget på LG B7, C7 og E7, men her er vi bange for, at man vil kunne se kablerne i siden. Tror I det er rigtig?

Derudover har vi kigget på LG W7, som er helt perfekt til formålet, men vi havde forestillet os at vi skulle have en Sonos Playbar, så det altid var nemt at sætte musik på, og det vil det desværre ikke være med W7.

Hvilket OLED TV vil hænge pænest på væggen?
#266076
Så skal i se på Sony A1, der kommer kablerne ind i foden som også vil sidde på væggen (den er født med skærmen). Billeder af den løsning ser rimelig ok ud, og så har Sony A1 fået gode anmeldelser.

De fleste skærme jeg har set holder ca samme afstand i siden til stik, så synlig er vel kun tilfældet når man står op af væggen eller kommer fra en 180 grader vinkel hen imod tv.

LG W7 har kontrolboksen længere nede under tv, så der er så kun 1 kabel op til tv. Og du har vist helt ret i at det ikke er en soundbar som den ser ud men ikke er. Er det W7, så skal kabler vægtes frem for lyd tilgang.
#266077
A1 sidder ret langt fra væggen, så det tæller imod. Den kommende AF8 er tyndere og har stikkene gemt inde i skærmen (de peger nedad), så den vil kunne vægmonteres pænere. Prisen er ikke annonceret endnu, men det bliver desværre nok dyrere end den nuværende pris på A1, selvom den reelt er en lillebror.

Kablerne i LG's modeller vil sidde i enten siden eller bagpå (hvor de peger direkte ud i væggen), hvor der er forskel på hvor mange HDMI-stik, der sidder bagpå på hhv. B, C og E. Stikkene er lettere indsænkede, så med tilpas slimline kabler, så burde de kunne sidde bagpå med et beslag som Vogels 205 eksempelvis (til 55"-modellerne). Ellers skal du se på vinklede stik. Skal du have flere HDMI-kabler i, end der er plads til bagpå, så skal du tænke over hvor stive kabler du køber, da de vil skulle trækkes ind bag TV'et. Stive kabler vil risikere at komme ret tæt på siden af TV'et.

Jeg har selv købt disse kabler, som jeg bruger når vi tester TV, og de virker i hvert fald med både ATV 4K (4K DV i 60 Hz) og PS4 Pro:
https://www.av-cables.dk/tyndt-hdmi-kab ... -hvid.html
De er ret korte, så de kan måske sidde bagpå et LG-TV uden en vinkeladapter.
#266079
Njah, potent var ikke lige ordet jeg ville bruge. Den får ikke specielt positive anmeldelser i forhold til de soundbars der ellers er på markedet og manglen på mulighed for udvidelse i form af sub og surround-kanaler gør den til lidt af en hit'n'miss tingest i min bog.

Men W7 er altså fittet med en soundbar - det er ikke bare noget der ligner. At sætte en Playbar til vil dog med garanti se lidt sjovt ud, for du kan ikke slippe for soundbar'en i W7, da elektronikken til TV'et også sidder deri.
#266081
Torben Rasmussen skrev:for du kan ikke slippe for soundbar'en i W7, da elektronikken til TV'et også sidder deri.
Og derfor er det lidt sån mærkeligt at man kalder det soundbar, når selve elektronikken sidder i selvsamme boks. Det ligner en soundbar men det er helt sikkert ikke en du kan udskifte, og fordi en monitor ligner en tv skærm, kalder vi ikke en monitor for et tv? :)
#266082
Martin Sjøstrand skrev:
bbplayer skrev:Og du har vist helt ret i at det ikke er en soundbar som den ser ud men ikke er. Er det W7, så skal kabler vægtes frem for lyd tilgang.
Det er da OGSÅ en soundbar, og en temmelig potent en, med “Atmos” så vidt jeg har forstået?
Ja, den har en soundbar funktion men nu er den primært kontrolboks for dit tv og højttalere. Det ligner en soundbar men er ikke aftagelig/uskiftelig og har mange flere funktioner. Og jeg aner det ikke, jeg tror dog en soundbar stadig kan tilsluttes, ret ironisk set.
#266084
Mange tak for de meget gode inputs! :)

I har ret i at Sony A1 ikke vil være en løsning, da den kommer for langt væk fra væggen pga. højtaleren. W7 vil sidde perfekt ved væggen, men det vil være træls ikke at have hurtig adgang til Sonos.

Hvordan tror I Philips POS9002 vil sidde på væggen?
#266090
Tror I LG B7 eller Philips POS9002 vil se bedst ud fra siden, og er der evt. et 3. TV jeg bør overveje?

På LG B7, er jeg bange for at stikkene i siden vil kunne ses.
Billede

På Philips POS9002 ser problemet ikke ud til at være så stort, da stikkene i siden er gemt mere væk.
Billede