Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Benny.A
#265803
Hej.

Jeg har en Sony 55XE9005 som er kalibreret, inden jeg trykker på firmware update, så kunne jeg endelig godt tænke mig at vide, om det går ud over min kalibrering?
Tænker både om den nulstiller indstillingerne og/eller om det ændrer på det som indstillingerne er hold op imod hvis i forstår... (som eks. at jeg kan stille noget fra 0-100% og det svare måske til en indstilling i fjernsynet der hedder 20-6000 et eller andet, men efter en update om 0-100% måske kan være ændret til den svarer til 20-5000)?

Har ikke den store lyst til at smide penge efter en kalibrering efter hver ny firmware opdatering. :p

Håber i forstår min kringlet tankegang :)
#265814
Den nulstiller ikke, men Sony anbefaler ironisk nok selv, at man nulstiller efter en opdatering. Det lader ikke til, at de har alt for megen tiltro til, at Android kan rydde op efter sig selv.

Indstillingerne du hentyder til vil altid hedde det samme. Det er universelle navngivninger, som alle producenter benytter. Husk dog lige at skrive værdierne ned for en sikkerheds skyld.
Af Benny.A
#265848
Tak for det Torben.

Det anede mig nok at den ikke nulstillede, da jeg ikke havde set nogle brokke sig over det, men godt at få bekræftet. :)

Jeg vil lige gøre som du siger, med at få skrevet indstillingerne ned, da det nu er fornuftig nok at have gjort.