Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kralle123
#265773
Hejsa,
Jeg har i dag et 55" LG med 3D funktion. I modsætning til mange andres opfattelse, synes vi her i familien at det er en ret lækker funktion og har gennem tiden opbygget en ret stor 3D samling.
Nu er højere opløsning og hdr kommet ned i et leje, hvor jeg kan være med, problemet er så at jeg ikke har været i stand til at finde et tv der har 3d.
Det jeg søger er 55" 4K HDR og 3D. SONY havde en model, mener det var X93 men den er jo udgået.
Er der nogen der har et forslag. Jeg er ikke fanboy af noget bestemt mærke.

Mvh
Brugeravatar
Af bbplayer
#265780
Enig med de andre, de gange jeg bruger 3D på mit LG C6, så er 3D klart forbedret i forhold til de tidligere passive skærme fra LG, det ser rimelig godt ud nu.

Og disse skærme ryger jo for 5-6000kr, så du må ud og opsøge sådan en skærm.
Af dafling
#265781
Da jeg svarede panasonic, svarede jeg udfra du skulle have et fabriksnyt tv, jeg har selv et LG E6 og et Sony X8505C som jeg ser 3D på, jeg kan anbefale begge tv, MEN du skal sidde lige ud for tvet hvis du skal se 3D på oled, det er min erfaring.
Af Rødtop
#265784
Og disse skærme ryger jo for 5-6000kr, så du må ud og opsøge sådan en skærm.[/quote]

Det var godtnok billigt, hvor se du dem henne?
Af kralle123
#265960
Så er jeg tilbage med en opdatering. Mit nuværende tv er et LG 55LA690V.
Jeg var nede i det lokale Panasonic Center og se EX780 modellen. De kunne dog ikke vise mig 3D live da de ikke havde briller hjemme. Jeg har så i mellemtiden læst mig frem til at forskellen på passiv og aktiv 3D er en smagssag og så bliver jeg jo rigtig meget i tvivl. Jeg har ikke været i stand til at finde en eneste forhandler der har LG 55OLED E6 til salg. Panasonic tv'et kommer på bud til kr. 12.500 så spørgsmålet er om jeg skal hugge til der, glemme alt om 3D og gå efter rent OLED eller vente, vente, vente. Bonus info, konen kan acceptere 58" men ikke 65" så ved Pana'en vil jeg få lidt mere skærm. What to do?
Af Grandahl
#266004
Jamen kan du ikke finde et E6 nogen steder er det vel udelukket. Hvis det er prisen på 58” ex780 er det dyrt ift. Hvad der ellers er på markedet
Af Grandahl
#266005
3 tommer gør ingen forskel, OLED er klasser bedre end den pana billedmæssigt
Af kralle123
#266012
Så anbefalingen er, drop 3D, gå efter et 55" OLED. Er det så SONY A1 som kan fås til 14.999 eller LG 55C7V som også kan fås til 14.999
Og ja Panasonic'en i 58" er til kr. 12.500 kan få 65" til 15.000 men det vil konen ikke acceptere pga. størrelsen.
Jeg vil dog, uden at vide bedre, blive ked af at miste 3D funktionen, med mindre OLED billedet er så meget bedre at det så rigeligt opvejer den funktionalitet. Husk jeg kommer fra at ældre LG55LA690V så er ikke vant til bedre end dette.
Uden af være decideret fanboy kan jeg dog tilstå at jeg har et soft spot for SONY er bare ikke ret glad for Android.