Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265882
Man må da håbe at erfaringen med tv skærme og den gode viden om hvad er bedst også efter mange timers brug ikke kommer af ejerskab fra en gammel plasma eller crt skærm, for så har de folk misforstået personlig viden og klogskab, når man ikke selv prioriterer det højere end man lever i fortiden og mener ens egen skærm lever op til det men hvad man rådgiver andre om kan ikke være mindre end nyeste sony skærm, en OLED eller 75" skærm da man ellers slet ikke oplever kvaliteten, og så sidder man og ser på 1024x768 skærm og mener det er optimalt ift. sidste råd om 65" sony skærm ;(

Synd de brugere ikke læser og ved hvad personen som rådgiver selv mener er godt nok.
#265886
bbplayer skrev:Man må da håbe at erfaringen med tv skærme og den gode viden om hvad er bedst også efter mange timers brug ikke kommer af ejerskab fra en gammel plasma eller crt skærm, for så har de folk misforstået personlig viden og klogskab, når man ikke selv prioriterer det højere end man lever i fortiden og mener ens egen skærm lever op til det men hvad man rådgiver andre om kan ikke være mindre end nyeste sony skærm, en OLED eller 75" skærm da man ellers slet ikke oplever kvaliteten, og så sidder man og ser på 1024x768 skærm og mener det er optimalt ift. sidste råd om 65" sony skærm ;(
Synd de brugere ikke læser og ved hvad personen som rådgiver selv mener er godt nok.
Forstår ikke helt... Mener du ikke man er kvalificeret til at diskutere den nyeste teknologi og give gode råd hvis man som jeg stadig sidder og kigger på et gammelt 37" 1024x768 plasma TV på 3 meters afstand? Jeg ville gerne opgradere, men mener simpelthen ikke at der findes noget 43" TV på markedet der ville give mig et bedre billede, og vil ikke have et TV større end ca. 43".

Den lave opløsning er ikke noget problem, da vores øjne alligevel ikke kan se flere detaljer på den afstand med et TV på den størrelse. Ville købe et 43" OLED hvis det fandtes, men det vil nok vare et par år før det sker. Hvis jeg skulle opgradere inden da, så ville det nok blive til et nyere (brugt) 42" Panasonic FullHD plasma TV.
#265902
Turbo skrev:"På 3 meters afstand er 32" simpelthen for lille, specielt, hvis du er typen, der gerne vil have underteksterne med."
Det er simpelthen ikke rigtigt - for 30-40 år siden var et 26" CRT et stort TV og der var ingen der havde problemer med at læse teksten på 3-4 meters afstand. I dag er man blevet forvendt med skærme der er langt større og derfor kommer sådan en ukorrekt udtalelse.
.
Så du tillader dig, at komme med en påstand om, at det ikke passer, hvad jeg siger; det er jo det samme, som at sige, jeg lyver, eller mine øjne spillede mig et pus!

Hvorfor, i det hele taget, begynde at udtale sig, på andre folks vegne, hvordan de ingen problemer havde, for 30-40 år siden, med fjernsyn på 26", endda i et andet format, end der bliver anvendt i dag?
Har tanken strejfet dig, at størrelsen og formatet på undertekster, muligvis har ændret sig med tiden, så de bedre passer til de skærme, der bliver brugt i dag?

Jeg er ganske sikker på, der, også dengang, fandtes mennesker, der ønskede en større skærm, men på det tidspunkt var hverken teknologien, eller kvaliteten til, at det var en reel mulighed.
I dag, er det ikke teknologien, eller kvaliteten, der sætter grænser for, hvor store skærme folk, kan få ind i deres stuer, men økonomien og indretningsmæssige årsager, der afgører, hvor stort TVét skal være.

Jeg viderebragte min personlige oplevelse, da jeg rent faktisk købte et 32" TV, i forventning om, det var godt nok, til det, det skulle bruges til.
Jeg måtte konstatere, at jeg måtte flytte mig væk fra min normale siddeplads, da det ikke var muligt, at flytte TVét, hvis jeg ikke skulle anstrenge mine øjne, når jeg skulle læse underteksterne.
Når jeg spillede visse spil, på min Xbox, var det direkte umuligt, at læse nogle instruktioner.
Ved at skifte til en 50", var disse problemer ikke længere eksisterende, men alligevel, bliver TVét næsten aldrig brugt, da jeg er vild med det store billede, min projektor smider op på mit lærred.

I øvrigt, spekulerede jeg på, om "forvendt", er det samme, som det modsatte af "bagvendt", men det må du jo kunne svare på?