Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Charlotte Wittol
#265486
Er der nogen, som kan rådgive mig. Jeg afsøger muligheden for at købe et 75 tomme fladskærm til under 20.000kr.
Skærmen skal bruges til at modtage waoo digital tvsignal, især sport men jeg frygter at kunne se et "slør" efter en bold henover skærmen, når der er tale om en skærm i den størrelse.
Hvad skal jeg kikke efter og hvad kan I evt. anbefale ?
På forhånd tak

Ps. - husk at størrelsen betyder noget :p
Af PeterD
#265489
Charlotte Wittol skrev:
Ps. - husk at størrelsen betyder noget :p
Bevares...

Nu er det ikke kun størrelsen men også det som du for ud af det som tæller... :)

Og hvor god,og trofast, både skærm og SmartTV delen, er..Altså hvor længe den holder kvaliteten..eller om den må give op når ting går for hurtigt (ved panoringer,sport osv.)

Hellere lille og vågen end stor og doven..så godt nok er en stor skærm fed, men det kan også blive godt med en lidt mindre som har andre features..feks et godt Smart Tv system
Af barslund69
#265503
Jeg har et 75" og ser bla rigtig meget sport og det køre kanon
Sony spiller normalt max når det drejer sig om at vise ordenligt billede i bevægelser derfor valgte jeg bla mit XE9005
Senest rettet af barslund69 16. jan 2018, 12:10, rettet i alt 1 gang.
Af Pulsedriver
#265529
Jeg vil anbefale Sony XE9005'eren - den fåes typisk til ca. 22.000,- for 75" på tilbud, men de ekstra penge er godt givet ud. Det er et super TV til prisen.

Hvis I kan nøjes med 65", er XE9005'eren typisk på tilbud til ca. 11.000,-
Af lennon
#265539
Hvis både kildesignal og TV ellers er af en rimelig seriøs kvalitet - så er der ingen tvivl om at billedoplevelsen vokser ligefremt proportionalt med størrelse . Og alt tyder på, at nævnte Sony 9005 er et rigtigt godt bud .
Af hfrddd
#265604
Hvad er det der gør at sony 9005 er bedere end samsungs q7 ? Synes jeg kan fornemme at det er den holdning der er. Jeg er ikke selv tv haj og derfor jeg spørg. Kigger selv på de 2 modeller i 75”
Af Grandahl
#265607
Jamen der er intet i vejen med Q7, det er en aldeles glimrende LCD skærm og helt på højde med de øvrige topmodellerne i LCD segmentet..

Den bliver bare udkonkurreret på prisen.
Af Beckham
#265623
XE9005 har også et meget bedre local dimming system. Så hvis du planlægger med at se noget HDR materiale, så vil XE9005 klart at være foretrække.
Af PeterD
#265625
Grandahl skrev:Jamen der er intet i vejen med Q7, det er en aldeles glimrende LCD skærm og helt på højde med de øvrige topmodellerne i LCD segmentet..

Den bliver bare udkonkurreret på prisen.
Ja, desværre lidt af et selvmål Samsung lavet ved at kalde skærmen noget "nyt" så det meget betænksom minder om OLED, men skærmen er ok, selvom det ikke kan nå helt op på Sonys billedbehandlingsprogrammer og så LG's OLED..

Så den står mellem 2 stole, hvor de fleste vælger at tage skridtet fuldt ud for OLED, da merprisen, når vi er deroppe, ofte ikke er så meget i forhold til det man får ekstra
Af Grandahl
#265660
Nu er du jo Samsung hater og derfor falder det jo dig aldrig naturligt at se tingene nuanceret PeterD, billedbehandling er bedre på Sony, den er dog slet ikke noget katastrofe på Q7, den fungerer godt, men det ved du jo ikke, for du har aldrig prøvet den.. Q7 er også begrænset med kant LED og de forhindringer de giver..
På plus siden er der connectboxen der er elegant, den fungere rigtig godt og gør det nemt at gemme alting væk. Remoten er den lækreste der er lavet i år uden sammenligning, Tizen kører perfekt på den, Tizen er bedre end Android, der stadig haltersynes jeg.

Hvis du ser Test af Q modellen og F.eks Sony XE93 her på siden vil du se at Q scorer højest. Men igen, det har du ingen anelse om du har ikke haft noget af det i hænderne, du kan bare ikke lide Samsung..

Men når Sony alligevel vinder for mig er det af samme årsag som altid. Man får mest fjernsyn for pengene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265679
Nu skal det ikke lyde som ynk, men det er lidt synd, at Samsungs 2017-paneler ikke var bedre end de var, for resten af Q-TV'et er virkelig godt. I direkte sammenligning med LCD-modellerne fra Sony, så kan de dog bare ikke helt matche HDR-performance pga. manglende lokal styring af lyset.
Af barslund69
#265684
Jeg har et XE9005 og har set Samsung Q7 i auktion flere gange inden køb af mit.
Jeg ved med sikkerhed jeg vil sgu ikke byttet det ligger helt fast.
Af hfrddd
#265687
Så det jeg hører jer sige er, at begge tv’er er super gode men sony levere et lidt bedere billede og at samgsung har one connect og bedere smart del. Der det ikke nogenlunde sådan??

Hvad med udsene på væg? Jeg går meget op i at det ser super godt ud monteret på vægen hvad synes i er flottest og hvad er dybden når det hænger oppe??
Af Grandahl
#265700
Det der med smag er der 3 meninger om hvis man spørger 3 mennesker, tror du selv må ud i forretning og se dem.