Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BSchjelde
#265475
Overvejer køb af sådan et TV og ville høre om erfaringer med:

1. Vægmontering af dette TV i forhold til f.eks. LG C7. Er det "voldsomt" meget længere væk fra væggen A1 kommer ift. de øvrige Oled. Har ikke planer om at bruge det stående på TV bord eller lign. Nogen der har et anbefalingsværdigt vægbeslag?

2. Har læst på Apple support og avforums om nogle der har udfordringer med at Sony A1 sammen med en ATV4K kun sender lyd og ikke billede hvis der skiftes mellem 4K og Full HD apps/udsendelser. At et genstart af ATV4K skulle være nødvendig for at fixe det.
Nogen erfaringer med denne sammensætning i dagligdagen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265476
1. Ja, A1 sidder markant længere fra væggen end C7, hvis du måler på skærmens forside. Skærmen bruger std. VESA-ophæng og alle stik peger nedad, så du kan bruge det beslag du synes bedst om.

2'eren har jeg ikke testet selv, så den må andre byde ind på.
Brugeravatar
Af bendix
#265564
Omkring Lyden, er der egentlig forskel på 55” og 65” A1 kva den større skærm (Acoustic Surface) jeg vil jo mene højtaleren så er større?
Brugeravatar
Af bendix
#265565
Jeg hører også at AF8 har 2 mindre subs istedetfor 1 stor. Gad vide om det også gør noget for lyden. I den ene eller anden retning. Fik i demonstreret det på CES?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265569
Skærmen var kun udstillet på messegulvet og i dark room var det billedet de fremviste og ikke lyden. Deres egne ord var, at performance ikke var påvirket af, at man gik ned i 2 mindre frem for én stor.
Af Steen Bay
#265600
Torben Rasmussen skrev:Skærmen var kun udstillet på messegulvet og i dark room var det billedet de fremviste og ikke lyden. Deres egne ord var, at performance ikke var påvirket af, at man gik ned i 2 mindre frem for én stor.
I skrev i en af nyhedsartiklerne at AF8 ville have et nyt 2018 panel (fra LG), men synes ikke vi har hørt noget om eventuelle forbedringer i forhold til 2017 panelerne. Har I fået noget at vide om det?
Af lennon
#265602
Jeg synes A1 er en design-perle hvis man stiller den på et møbel, men finder den temmelig uegnet til vægmontering. Og det ærgrer mig,at Sony også i 2018 prioriterer intern lyd frem for ultraslim design ( feks med ekstern elektronikbox) .

Meldingerne fra Berlin messen gik jo på,at flere OLED producenter i 2018ville tilbyde noget lignende LG W7 . Det fornemmer jeg ikke rigtigt man stødte på i Las Vegas ? ? ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265603
Steen Bay skrev:I skrev i en af nyhedsartiklerne at AF8 ville have et nyt 2018 panel (fra LG), men synes ikke vi har hørt noget om eventuelle forbedringer i forhold til 2017 panelerne. Har I fået noget at vide om det?
Desværre, så lader det ikke til, at der er nogen forbedringer på panelet. Lidt skuffende desværre. Vi har set målinger af peak lys og det er identisk med 2017.
Af Renoldo
#265605
Torben Rasmussen skrev:
Steen Bay skrev:I skrev i en af nyhedsartiklerne at AF8 ville have et nyt 2018 panel (fra LG), men synes ikke vi har hørt noget om eventuelle forbedringer i forhold til 2017 panelerne. Har I fået noget at vide om det?
Desværre, så lader det ikke til, at der er nogen forbedringer på panelet. Lidt skuffende desværre. Vi har set målinger af peak lys og det er identisk med 2017.
Vil det så sige, at hvis man er på nippet til at hoppe på OLED vognen, så kan man lige så godt købe en 2017 model, fremfor at vente til 2018 modellerne er faldet lidt ned i pris?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265606
Ja, umiddelbart. LG byder på lidt smartere kalibrering og HFR, og Pana har en ny måde at applikere 3D LUT så der opnås bedre styring af højlys og skygger, men ikke nogen revolution. Hos Sony er AF8 mere eller mindre en slankere klon af A1.

Jeg tænker selv, at jeg napper 2017-modellerne med mindre AF8 er vildt godt prissat.
Af Renoldo
#265624
Torben Rasmussen skrev:Ja, umiddelbart. LG byder på lidt smartere kalibrering og HFR, og Pana har en ny måde at applikere 3D LUT så der opnås bedre styring af højlys og skygger, men ikke nogen revolution. Hos Sony er AF8 mere eller mindre en slankere klon af A1.

Jeg tænker selv, at jeg napper 2017-modellerne med mindre AF8 er vildt godt prissat.
Hvornår er det ca at de nye modeller bliver prissat og bliver tilgængelige