17. jan 2018, 13:36
#265583
Som skrevet ovenfor, så følger forsikringerne typisk produktet og ikke købet. Hvis TV'et byttes, så skal forsikringen gentegnes. Det vil fremgå af betingelserne.
thg skrev:Men hvis det er ombyttet pga. en beskadigelse under kalibrering (altså så det er butikkens skyld), så må de jo sørge for at ændre det der skal til, for at kundens forsikring er dækkende, idet kunden jo har betalt for denne forsikring!Ikke hvis det er betingelserne , at det kun dækker det tv som er købt og ikke en byttet skærm, så skal du tegne aftalen på ny.
bbplayer skrev:Korrekt, men så får forsikringstager jo også den for meget betalte forsikringspræmie retur - den går ikke bare tabt!thg skrev:Men hvis det er ombyttet pga. en beskadigelse under kalibrering (altså så det er butikkens skyld), så må de jo sørge for at ændre det der skal til, for at kundens forsikring er dækkende, idet kunden jo har betalt for denne forsikring!Ikke hvis det er betingelserne , at det kun dækker det tv som er købt og ikke en byttet skærm, så skal du tegne aftalen på ny.
Sådan er det jo også med andre materielle skader, totalskades en bil, så får du ikke videreført den gamle forsikring, da bilen ikke længere bruges og er væk og du vel får en ny, måske endda en helt anden model, som ofte også sker for folk med defekt tv efter 2 år.