Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TigerHo
#265432
Panelet i mit Samsung UE65F9005 er beskadiget så der ikke kommer billede frem når man tænder, men lyden virker stadig fint.

Jeg har anmeldt skaden til forsikringsselskabet, som vil afhente fjernsynet og undersøge muligheden for rep, hvilket er meget fint, men samtidig har de også sagt, at er det ikke muligt, så vil jeg få en sum til at finde et tilsvarende fjernsyn, hvilket jo er herligt, men jeg er bange for at jeg ikke få samme kvalitet fjernsyn som F9005.

Hvilke fjernsyn ville i sammeligne F9005 med idag og hvor stor sum vil man kunne forlange, for jeg går jo ikke ud fra, at det er nyprisen jeg kan forlange.
Af PeterD
#265433
F9005 kom på markedet i '14, så kvaliteten holdt i 4 år .

Køb andre kvalitetsmærker som Panasonic og Sony eller LG OLED.
Af Grandahl
#265474
PeterD kan ikke se nuanceret på tingene da han hader Samsung, så det er rigtig ofte ævl der kommer ud af hans skriverier, han aldrig kan bakke op om sine forplumrede påstande. Det er tilsyneladende noget vi bare må finde os i her på FP..

Du kan sagtens få et tilsvarende eller bedre tv. Den du har er jo en topmodel fra Samsung, så det er vel en Q7,8 Eller 9 der er topmodellerne i år.. Måske de vil prøve at få dig MU serien der er skridtet ned fra Q serien.. Du kan se Samsungs 2017 skærme her

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1493369841

Hvis du nu får en check i hånden og gerne vil gå skridtet op med billedkvaliteten var muligheden måske et OLED LG B7, der vil komme løbende tilbud fra nu af og indtil de nye modeller kommer til foråret, der skulle bestemt være mulighed for en god handel..

Pøj pøj med det.
Af PeterD
#265483
Hvorfor udfordrer skæbne?

Q modellerne ligger prismæssigt ikke langt fra OLED som er en anden teknologi end LCD skærm
Af jng
#265490
Grandahl skrev:PeterD kan ikke se nuanceret på tingene da han hader Samsung, så det er rigtig ofte ævl der kommer ud af hans skriverier, han aldrig kan bakke op om sine forplumrede påstande. Det er tilsyneladende noget vi bare må finde os i her på FP..
Hørt, men han tegner sig for en stor del af “omsætningen” (antal indlæg) på dette site...
Af Bagle
#265494
Altså uden at kende til din forsikring som jeg går ud fra er en alm indbo, så skal du nok ikke sætte næsen op efter prisen på et topmodels tv men mere som et tilsvarende idag, hvilket som regelt er via de samme specifikationer. Så vil der oftest også være en selvrisiko og afskrivning at tage højde for..

Men krydser da fingre for at de langer ud så du kan få noget lækkert, lad os høre hvordan det går
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265496
Du kan typisk ikke "forlange" noget som helst. Elektronik-varer afskrives ofte med en fast procentsats afhængigt af alder og dækker i op til 4 år fra købsdato. Jeg husker ikke satserne for min egen forsikring, men vi er nede i 50-60% for et 4 år gammelt TV.
Af TigerHo
#265498
Forsikringen afskrives ikke, men indeholder en pasus om tilsvarende tv, så der er nok en indbygget afskrivning i det.
Af Basto
#265499
Jeg mener min forsikring betegner elektronik der er under 4 år som nye . Ved erstatning .. er næsten sikker
.

Mvh Michael
Af Grandahl
#265501
Vil gerne høre hvad det egentlig ender ud i tigerho med dig og forsikringen, når i når til enighed.
Af Aliaz
#265505
Har man en elektronikforsikring som tilkøb til sin indbo - så er det typisk indtil 4 år - såfremt man ikke er dækket af andet. 0 afskrivning.
Nogen har måske indtil 5 år. Der kan selvfølgelig være forskel på dækningerne hos de forskellige forsikringsselskaber.

"Et tilsvarende TV i dag" kan altid være svær at definere.
Af Lape
#265521
Min dækker op til 5 år, men på 5. år er det kun 50%, hvilket vel også egentligt er OK. 50% er stadig et fint tilskud til nyt og bedre.

Man kan være uheldig med alle mærker. Har selv været uheldig med LG flere gange..
Senest rettet af Lape 16. jan 2018, 09:24, rettet i alt 1 gang.