Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
#265730
TigerHo skrev:De byttede fordi de ødelagde det. Derfor er den oprindelige bon kreditteret og jeg fik en ny bon med tv'et inkl. forsikring.
Ja ok, så er det helt tydeligt Elgigantens fejl, men det kan de vel ikke have så svært ved at forstå, hvis der helt tydeligt på din kvittering nr. 2 står at du har tilkøbt forsikring?
Af thg
#265732
TigerHo skrev:Der står på begge bonner at jeg har købt forsikring.
Men hvad siger Elgiganten, jeg kan ikke rigtig se at de kan løbe fra det? Det står jo helt tydeligt på begge boner, så selv en elev kan ikke misforstå det!
Af TigerHo
#266361
Jeg har efter en længere korrespondance med Elgiganten fået pengene retur for forsikringen og min teknik forsikring gennem indbo forsikringen dækker fjernsynet. Spørgsmålet bliver endvidere behandlet af forbrugerklagenævnet, da jeg mener Elgiganten har handlet forkert i denne sag.

Jeg afventer tilbagemelding fra forsikringsselskabet angående erstatningens størrelse.
Af thg
#266362
TigerHo skrev:Jeg har efter en længere korrespondance med Elgiganten fået pengene retur for forsikringen og min teknik forsikring gennem indbo forsikringen dækker fjernsynet. Spørgsmålet bliver endvidere behandlet af forbrugerklagenævnet, da jeg mener Elgiganten har handlet forkert i denne sag.

Jeg afventer tilbagemelding fra forsikringsselskabet angående erstatningens størrelse.

Men hvad er Elgigantens argumentation for at de holder fast i at din forsikring som du tydeligvis har købt og betalt, pludselig ikke dækker?

De har jo lavet en fejl, det er jo helt tydeligt og så kan jeg ikke se der kan være så meget at diskutere?
Af TigerHo
#266363
Elgiganten argumentere som sådan ikke for sagen - de tilbød mig at få forsikringspræmien retur som kompensation forbrugerklagenævnet behandler sagen - Det var jo som absolut minimum erstatning i dette forløb.
Af thg
#266364
TigerHo skrev:Elgiganten argumentere som sådan ikke for sagen - de tilbød mig at få forsikringspræmien retur som kompensation forbrugerklagenævnet behandler sagen - Det var jo som absolut minimum erstatning i dette forløb.

Forstår det ik. Havde det været mig havde jeg sat det defekte tv hos Elgigantens indleveringssted for forsikringssager og givet dem en kopi af kvitteringen og bedt dem udbedre problemet og så må de internt klare det der skal klares og hvis de har lavet en fejl mht. forsikringen, ja så må Elgiganten jo selv betale - det er slet ikke noget en kunde skal inddraves i og det er kunden fuldkommen uvedkommende hvad de har lavet af fejl - du har købt en forsikring og har tydeligt bevis på det og så skal de bare løse problemet!
Af TigerHo
#266365
Problemet er, at Elgiganten tager sig ikke af forsikringssager - de henviser til forsikringsselskabet via telefonnr.
Af thg
#266366
Jo men nu har de jo tydeligvis lavet en fejl, siden det ikke er forsikret og så havde jeg stadig gjort brug af fremgangsmåden, som jeg beskrev i forrige indlæg, måske jeg da lige havde bedt om at tale med varehus chefen og forklaret at det ikke var mit problem hvordan de vil løse deres fejl.

Så må de sende det til reparation på deres udvalgte værksted (ligesom de gør ved alm. reklamationer) og så må denne reparatør sende Elgiganten en regning på reparationen - men igen - det er kunden fuldkommen udvedkommende, det må de klare internt!

Alle firmaer/mennesker kan begå fejl, men i dette tilfælde er det helt tydeligt sælgende virksomhed der har lavet en fejl og så må de jo rette op på den!
Brugeravatar
Af bendix
#266382
Torben Rasmussen skrev:Du kan typisk ikke "forlange" noget som helst. Elektronik-varer afskrives ofte med en fast procentsats afhængigt af alder og dækker i op til 4 år fra købsdato. Jeg husker ikke satserne for min egen forsikring, men vi er nede i 50-60% for et 4 år gammelt TV.
Mit forsikrings selskab har ingen værdiforringelse de første 5 år på elektronik. Det er Tjenestemændenes forsikring (tryg) Der er dog 1050kr i selvrisiko
Brugeravatar
Af bbplayer
#266384
TigerHo skrev:Problemet er, at Elgiganten tager sig ikke af forsikringssager - de henviser til forsikringsselskabet via telefonnr.
Så forklarer du dem at du hellere vil ringe og skrive til forbruger klagenævnet.

For din sag er med elgiganten og ikke deres forsikring, da forsikring ikke eksisterer og det kan ikke være en forsikringssag men bedrageri fra elgiganten, når de nu har givet dig kvittering på den eksisterer :)
Af TigerHo
#266449
Der er startet en sag op som forbrugerklagenævnet og elgiganten har også fået sagsnummeret - de tilbød så at tilbagebetale forsikringspræmien uden at det har prejudice for evt. retsager.