Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hfrddd
#265396
Hey alle i kloge mennesker på fp.
Jeg står og skal købe nyt tv og har kigget lidt på disse modeller.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... f-qled-tv/
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-518400/

Det tv jeg jeg vælger at købe skal bruges til følgende.
Spil på ps4
Sport hovedsageligt fodbold
Serier på Netflix

Tv’et vil blive tilsluttet Soundbar så lyd er ikke vigtigt.
Jeg kommer til at side 3 meter og en sjat fra tv’et

Hvad ville i vælge??
Jeg er lidt vild med samgsung fordi de har one connect og den store størrelse, men hvad med billede ??

Håber at høre fra jeg
Mvh Henrik
Af Beckham
#265412
Af de to ville jeg klart vælge Samsungen. Har VA panel, modsat LG som har IPS. VA panelet giver bedre sort niveau og dermed bedre kontraster. Hvis du ser rigtig meget sport så bør du også kigge på Sony XE9005. Sony er kendt for at være de bedste til at håndtere de hurtige bevægelser forbundet med sport.

Samsung lider en smule af micro stutter. Læs evt. om det i anmeldelsen af QLED her på siden. Det er langt fra alle som ser det, men ville nok lige tage ud i en butik og kigge lidt inden jeg smed så mange penge efter et tv..:-)
Af PeterD
#265416
Jeg ville måske tage sonyen i 75" til 28.900 kr med VA panel.

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3809219/TV ... ign-Priser

Deres X1 Processor samt baggrundsbelysning er på højde med Samsung. Deres Trilumios skærme skulle ikke kun være marketing og indbygget Chromecast kan du caste indhold op på skærmen.

Det kører på Android TV har mange apps

Det koster godt nok 28.900 kr og OLED til 20.000 kr..

Bum-Bum...? :o
Af MKjaer
#265419
75XE9005 er på tilbud i power til 22.222 fra i morgen mandag. XE9005 er manges favorit i prisklassen.

Samsung’s QLED har ikke fået imponerende anmeldelser.

Oled er kongen på ren billedekvalitet, men størrelsen er selvfølgelig en tand mindre.

Hvis valget står mellem LG og Samsung, så ville jeg helt sikkert vælge LG pga udnyttelsen af HDR på PS4 og Netflix. Hvis du inkludere Sony, som har godkendt HDR, så bliver spørgsmålet hvad du lægger mest vægt på. Sortniveau, betragningsvikler eller størrelse.
Senest rettet af MKjaer 14. jan 2018, 22:08, rettet i alt 1 gang.
Af hfrddd
#265420
Ja men hvad tænker i så om afstanden hvis det bliver et 75”? Og er billede kvaliteten MEGET dårligere end oled?
Af Beckham
#265421
Svært at vurdere hvor stor afstand der skal til for at gå op i 75". Vil nok hellere spørge hvor stor afstand du forventer at have i stuen og så tage den derfra?

Billedkvaliteten bliver efter min mening ikke MEGET dårligere af at vælge XE9005 i stedet for OLED. Ser du mange film\serie i 4K\HDR, så shiner OLED'en virkelig. Men hvis det primært er sport via streaming\antennekabel så synes jeg ikke forskellen er så stor. Nogle mener jo endda at Sony LCD klarer de hurtige bevægelser i sport bedre end OLED skærmene.
Af hfrddd
#265423
Afstanden er lidt over 3 meter til skærmen. Så kan godt være det er for stort, jeg ved det ihvertfald ikke. Tænkte bare det kunne give noget sindssygt fede spil oplevelser og film hvis det var 75” men hvis det er meget dårligere kvalitet end oled på 65” bliver jeg lidt i tvivl. Der hænger pt et lg oled 900 et eller andet fra 2015 tror jeg nok. Men sonyen ser sgu også sprød ud :) bestemt også et bud.

Og tak fordi i gider at svare
Af volkan
#265425
Har xe9005 i 65 tommer. Jeg sidder 3,5 m fra stuen. Hvis jeg havde penge nok så havde jeg 100% købt 75 tommer.