Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kryger
#265287
Hey folkens.

Jeg står og skal have et nyt tv, men det er da blevet noget af en jungle at finde rundt i kan jeg se :s

Det sidste tv jeg købte var et Samsung LE40C755 i slutningen af 2010, så jeg tænker at lige meget hvad jeg køber er bedre end det (næsten). :D

Jeg havde regnet lidt med at det skulle ligge et sted mellem 3-5000 kr og må max være 49¨

Selv havde jeg kigget på et LG da jeg er helt pjattet med Magic remote. Så har fundet det her på tilbud i Elgiganten til 4000kr: http://www.lg.com/dk/tv/lg-49UJ701V Jeg syntes det er vildt fedt, men hvis jeg så læser lidt herinde er i ikke videre begejstret for IPS paneler (vidste ikke der var noget der hed IPS før i går :D )

Jeg faldt også over det her http://www.samsung.com/dk/tvs/uhdtv-mu6 ... U6195UXXC/ til nogenlunde samme pris. Men der er vist ikke en smart fjerbetjening med til, men det kan måske fåes?

Jeg ved ikke hvad der er op og ned, hovede og hale i alt det her. Måske i kan give mig et peg i den rigtige retning. Måske med nogen andre modeller i samme prisklasse??

Men husk at jeg går fra et gammelt Samsung tv som ikke er et smart tv, så det skal bare være bedre end det. Jeg ser meget Netflix, HBO osv, fodbold, og spiller lidt PS4.

Hit me......
Af Grandahl
#265293
Samsung har som den eneste en HBO app i deres smart tv, den virker fint, men er ikke fantastisk sat op.. HBO har ikke gjort så meget ud af den som f.eks Netflix har.

Jeg ville også vælge et tv med VA panel, og ville derfor gå med den Samsung du har fundet.. Hvis du har plads ville jeg finde et 55” Det er standarden idag, og meget tit der du får mest for pengene.

Du vil ofte kunne finde et 55” i din prisramme, de er ofte på tilbud..

Husk indstillinger vigtige, du vil nå langt med at komme væk fra standard opsætning og gå til Movie/biograf/teater profil eller hvad den nu hedder hos de forskellige mærker.
Af Steen Bay
#265295
Kryger skrev: Selv havde jeg kigget på et LG da jeg er helt pjattet med Magic remote. Så har fundet det her på tilbud i Elgiganten til 4000kr: http://www.lg.com/dk/tv/lg-49UJ701V Jeg syntes det er vildt fedt, men hvis jeg så læser lidt herinde er i ikke videre begejstret for IPS paneler (vidste ikke der var noget der hed IPS før i går :D )
Synes det ligner et rigtig godt tilbud. Som du nok har læst, så har IPS bedre betragtningsvinkler end VA, og på denne model er der er gjort lidt ekstra ud af lyden med Harman Kardon højttalere. Synes det er ærgerligt at IPS TV så tit bliver afskrevet herinde pga. et på papiret lidt dårligere sortniveau. Kan da godt se det på min Dell monitor med IPS panel hvis der kører en pauseskærm om aftenen i svag belysning, men når der vises normalt blandet indhold hvor der også er lyse partier, så kan jeg ikke se der skulle være nogen galt med gengivelsen af sort.
Af Supergris
#265306
Nej, man ser det kun om aftenen i dæmpet belysning, men så kan det til gengæld også virkelig ses i mange situationer, specielt, når der vises film med "sorte" bjælker!
I den prisklasse, der kigges på, tror jeg dog ikke, at LGen vil være noget tosset køb.
Man kan jo ikke få alt, til under det halve!
Som påpeget, med mindre pladsen ikke er der, så lyt til rådene, og gå efter en 55"...
Af Kryger
#265307
Pladsen er desværre ikke til større. (Siger fruen :D )

Det kan vel kun være bedre end det jeg har nu tænker jeg? Og ved godt at LG ikke har HBO app men vi har et AppleTv også. Har de fleste tv ikke sådanne indstillingsprofiler nu til dags?
Brugeravatar
Af bendix
#265328
Hvis dit sidste tv er fra 2010 og et 40”. Så måler et nyt 55” garanteret ikke meget mere. I 2010 var der store rammer ud over panelet. Mon ikke du skal tale med din “frue” igen. Et 55” vil du blive glad for.
Af Kryger
#265329
Mit 40” og 49” er samme størrelse. 55” er ca 23 cm for stort ???. Havde jeg pladsen var jeg også på udkig efter et større det er helt sikkert.
Af wiso
#265332
Og igen popper alle jo-større-jo-bedre-hovederne frem.

DET KOMMER AN PÅ HVOR LANGT DER ER FRA HVOR HAN SIDDER OG HEN TIL SKÆRMEN, for hel....!
Af LBC
#265342
Du har sådan selv fundet de to bedste køb, når vi snakker =<4.000kr, så godt gået. Nu skal du bare finde ud af, om det er bedst for dig at købe et tv med VA eller IPS panel.