Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265032
Hej

Jeg hentede mit 65" XE9005 i går og den kom selvfølgelig op at hænge i aftes...
Men jeg syntes at når jeg har fulgt disse råd slavisk om indstillinger fra AVForum: https://www.youtube.com/watch?v=FFsRJ3EU8Dg , så har jeg et noget gråligt/kedeligt billede.
Jeg så Beyond the Reach i HD i aftes, og det endte med at jeg så den i Sport-mode. Der er nok lige rigeligt med "pang" på farverne, men alligevel det billede jeg syntes bedst om.
Er det mine øjne det er galt med eller har jeg fundet de forkerte indstillinger...?

Mvh
Jimmi
Senest rettet af jimmin 10. jan 2018, 05:22, rettet i alt 1 gang.
#265040
Hej Jimmi der er intet galt med dit syn ..
Vi er mange der har det som dig .
Jeg kunne heller ikke bruge de anbefalede indstillinger..
Det skal dog siges jeg ikke har betalt for en kalibrering. Først .
Jeg havde plasma før jeg fik en 65 tommer Panasonic skærm
Men ingen stuer/lys og.mennesker
r ens

Mvh Michael
#265066
Godt at høre at jeg ikke er den eneste... ;-)
Har lige ændret overskriften, jeg har ikke fået kalibreret skærmen.
65"eren afløser en Sony 55X8505 som har kørt med indstillinger jeg fandt på AVForum da jeg købte den, men som nævnt bryder jeg mig ikke om de indstillinger til dette tv.
Jeg vil prøve at lege lidt med de indstillinger som Elox har foreslået i aften, ellers må jeg prøve at fintune ud fra Sport-mode så godt som jeg kan.
#265111
Kunne ikke drømme om at bruge de indstiller som der anbefales der på mit 75xe9005 det er simpelthen alt for kedeligt til mig synes man for ringe billede med de indstillinger. Derfor kunne jeg heller ikke drømme om at betale for en kalibering da jeg ville alligevel indstille det anderledes
#265112
Det er efter min bedste overbevisning et værre skråplan hvis man fravælger korrekt billedindstilling .
Men det er selvfølgeligt frivilligt, hvis man foretrækker en grøn fodboldbane, - eller et helt andet farve- karakterudtryk end filmproduceren brugte halve år på . . Men der er altså en grund til,at branchen har nogle standarter,som TV producenterne prøver at ramme . OttoAV ytrede en gang, at når folk først en gang har set - og vænnet sig til - et korrekt billede, så vil alt andet støje . . !