Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#264736
DanielPT skrev:Hmm fik lige testet i dag. Rgb virker ikke. Men den anden YU ser ud til at virke. Er det måske mit kabel? Eller andre der heller ikke kan køre Rgb? Skal man rapporter dette til lg?
Hvis RGB heller ikke virker, må det være dit kabel, den er gal med. Køb et high speed kabel.
Af DanielPT
#264751
Okay jeg kan vel bruge det som var med i pakken til kun ps 4 Pro? Det står bare high speed på det kabel jeg bruger.
Af Lape
#264756
SDR = RGB
HDR = YUV420

Hvis auto ikke virker, skal der skiftes manuelt før det er optimalt...
At sætte den til YUV420 altid er ikke løsningen, da SDR spil vil se dårligere ud

Auto SKAL virke, det virker på alle de PS4 Pro jeg har opsat, på forskellige mærker TV.
Prøv andet kabel. Du kører ikke gennem reciever eller andet?
Af Vaffelkaj
#264757
Synes godt nok ikke at jeg kan se den store negative forskel når jeg spiller SDR spil med YUV420 slået til :)
Vil mene at man sagtens kan bruge YUV420 til begge dele ;)


Får 2x nye HDMI kabler i dag, så kan jeg lige teste om det kan få "auto" funktionen til at virke.
Senest rettet af Vaffelkaj 5. jan 2018, 10:25, rettet i alt 1 gang.
Af Vaffelkaj
#264763
Der er flere der der har været uheldige :) læste om en der "kun" kunne få auto til at virke med det HDMI der fulgte med hans Xbox One, altså på PS4 Pro.
Af aalb1970
#264764
Jeg bruger kablet der fulgte med til min PS4 Pro. Konsollen er tilsluttet direkte til mit B7, og det virker fint både med RGB og YUV420.

Auto indstillingen har somme tider betydet, at signalet er blevet afbrudt, så nu bruger jeg kun hhv. RGB og YUV420 afhængig af, om jeg kører SDR eller HDR spil.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264765
Hmmm... Det er jo nok grunden til, at mange ikke leverer et HDMI-kabel med i kasserne til eksempelvis UHD-afspillere af forskellig art (BD, ATV 4K, ...). Kabler er simpelthen for risikable at forlade sig på. Kunden vil jo konkludere, at hele produktet fejler hvis de ikke kan få hul igennem med et medfølgende kabel, hvorimod de ikke har en klagesag hvis kablet er indkøbt af dem selv.
Af Vaffelkaj
#265232
Det sjove er, at mine kabler også var fra Av cables :(

Men godt at jeg fik købt fra amazon :P