Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#264605
Hej alle.

Jeg mangler lidt hjælp. Når jeg spiller på min PS4 (Horizon, Uncharted) så kan det være svært at se når det er mørke scener. Men hvad skal jeg skrue på for ikke at lave et kluder i det?

Jeg køre på "spil" profilen.
Har "kaliberet" efter flatpanels men PS4 køre jo med HDR.

Mange tak.
Mvh Daniel
#264631
Spilprofilen kan du desværre ikke gøre ret meget ved. Det er yderst begrænset hvad man har SF håndtag at hive i. Du kan prøve at skrue lidt på lysstyrke, men der skal ikke ret meget til før sortniveauet ødelægges.
Af DanielPT
#264692
Hej Rasmus og Torben. Mange tak for jeres svar! Det er meget værdsat! Men kan du sige mig går man ikke glip af noget billede kvalitet ved at sætte den til begrænset?

Mvh Daniel
Af aalb1970
#264693
DanielPT skrev:Hej Rasmus og Torben. Mange tak for jeres svar! Det er meget værdsat! Men kan du sige mig går man ikke glip af noget billede kvalitet ved at sætte den til begrænset?

Mvh Daniel
Nej.

HDR anvender "begrænset" RGB range. Hvis du sætter den til auto risikerer du, at PS4 anvender "fuld" RGB range, hvilket clipper de helt mørke og lyse detaljer.

Generelt gælder, at "fuld" RGB range kun bør vælges, hvis der anvendes en PC monitor, idet disse ofte ikke understøtter begrænset RGB range.