Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jebi
#264551
Hej I kloge mennesker
Jeg håber, I kan give mig nogle gode råd.
Jeg er på udkig efter et 55” til under 5000kr.
Jeg har netop ubeset købt et Samsung 55mu6105 online til 4000kr, da jeg har læst gode anmeldelser af den model. Tv’et blir først leveret om en uges tid, og jeg kan godt fortryde købet.
På vej hjem fra arbejde i dag, smuttede jeg så forbi hifi-klubben og så på Samsung-modellen. Som desværre så noget mælkehvid og utydelig ud i billedet! Der blev jeg sgu lidt skuffet. Samtidig så jeg på et Philips 55pus6262 og synes det stod både klarere og mere skarpt i billedet. Jeg troede ellers lige, at samsung’en med sit VApanel var philips’en overlegen. Men måske det var indstillingen den var gal med.
Hvad siger I - mener I at Samsung’en eller Philips’en er det bedste tv?
Det skal siges, at philips’en lige nu kan købes til 3500kr
Med bedste hilsner Jens
Af Jebi
#264568
Det ku også være et bud! Ret afgørende, at brugerfladen fungerer godt.
Men hvad tænker I, har Samsung generelt et mere “mælket” og utydeligt billede end eksempelvis LG eller Philips? Eller er det pga dårlig kallibrering, det fremstod sådan?
Troede bare Samsungs VA-panel ville give bedre billeder end konkurrenterne?
Bedste hilsner Jens
Af Grandahl
#264581
Indstillinger er afgørende. Du kan ikke regne med indstillinger i en butik. De står altid og bimler og bamler..

Hvis du er i en butik og kan få fat i remoten, så kan du prøve at stille den på movie eller hvad den nu hedder i den boldgade.. Der står den heller ikke optimal, men du er pejlet godt ind der.

Selv tv til 15000kr står dårlig i standard opsætningen